lørdag den 14. februar 2015

Valentines dag

 
 

Valentines dag er en sjov størrelse. Man tager den enten til sig eller også gør man ikke. Det er ikke så tit jeg har oplevet Valentines dage i bøger, og dem jeg har mødt har ikke været så mindeværdige, at jeg ville kunne opremse dem. Jeg kan faktisk kun huske en scene, og det er i Meg Cabots Princess diaries serie, men det er faktisk også nærmere en selvstændig novelle.

Ja de store romantiske øjeblikke sker ikke lige nødvendigvis på dagen i dag. De store øjeblikke er de spontane og de ikke-planlagde. Men jeg er alligevel stærk tilhænger af Valentines dag. Jeg elsker ideen om at vi fejre kærligheden. Ligesom vi, i julen fejre familie og på fødselsdage fejre de enkelte mennesker i vores liv. Grunden til jeg elsker Valentines dag er ikke fordi jeg har en mand som er fantastisk romantisk. Nej det er faktisk nærmere mig der planlægger disse dage, og hvorfor skulle det være manden? For mig er der ikke noget romantisk i at få blomster og så er det ligesom det. For mig må dagen gerne handle om god mad, hyggelige rammer og oplevelser sammen. Og den ser hvert år anderledes ud. Nogle gange er vi ude og spise, i biografen. Andre gange er vi hjemme og får den mad mine egenskaber formår og se hyggelig film herhjemme. Andre gange igen, sidder vi måske bare og snakker hele aftenen, eller spillet spil. Vi har som sådan ikke oprettet en særlig tradition, det handler mere om at være sammen.

Så i løbet af ugen har jeg rigtig hygget mig med at studerer Gastromænd kogebogen, som er fyldt med en masse spændende opskrifter, med rigtig mande-mad. Masser af kød og top lækker mad. Ud fra Gastromand har jeg valgt en menu der nok skal vække begejstring både hos mig selv og manden, og jeg har den helt store kagedrøm planlagt. (Mest til mig selv) Mumz!!

Hvis jeg ikke havde min mand og fejre dagen med, så havde jeg nok fejret dagen med en anden single veninde. Måske har jeg været i biografen og se Fifty Shades of Grey. Som rigtig mange nok skal i dag. Eller måske havde jeg siddet med en af mine absolutte yndlings kærlighedsbøger eller film.

Mine yndlings-kærlighedshistorier er ikke de fluffy af slagsen. Det er derimod dem der formår at rive mig itu og samle mig igen.



 

 


Jeg var ved at gå amok over jeg ikke kunne finde min Jane Eyre, da jeg skulle tage ovenstående billede, og ledte i minimum en halv time - lettere panisk. Hvorefter jeg pludselig kom i tanke om at den var lånt ud. Så her er et instagram billede af den:







Ellers ville jeg helt klart gå i kast med den her sprit nye Jojo Moyes.


 






Hvilke er dine yndlingskærlighedshistorier?
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig