torsdag den 19. marts 2015

Copenhagen Comics - Danmarks største tegneseriefestival 6.-7. juni




Der bliver flere og flere bogmesser herhjemme og det synes jeg er helt fantastisk skønt, selvom jeg ikke har været afsted til så mange endnu. Fantasyfestivallen er forbi og krimimessen i Horsens venter lige om hjørnet. Men der er en messe jeg faktisk aldrig har været inde på eller tænkt på selv at tage til, og det er egentlig en stor fejl, for mit vedkommende. For jeg elsker hele kulturen omkring tegneserier og graphic novels. Alt fra Anders And, Disney, superhelte og til det kunstneriske med lidt kant på.

Det er lidt fjollet jeg faktisk ikke har dækket emnet før, for i bund og grund er tegneserier og graphic novels lige så meget en bogmesse som f.eks. krimi-messen. Jeg må ærligt indrømme at det er fordi jeg simpelthen ikke har været opmærksom på at den findes, om det er mig der har haft skyklapper på eller om det er festivallen der ikke har formået at reklamere bredt nok, ja det er jo ikke til at sige.

Copenhagen Comics afholder altså for 6. gang tegneseriefestival i København. I år er det weekenden den 6.-7. juni i Øksnehallen.

Programmet er ikke helt færdigt endnu, men der er stadig en række informationer man kan hente på hjemmesiden, som f.eks. liste over de internationale gæster og man kan se hvilke forlag og andre udstillere der indtil videre kommer til at gæste stedet.

Læs mere på: http://copenhagencomics.dk

 
I år har festivalen desuden et ekstraordinært fokus på børn og unge og har modtaget støtte af Københavns Kommune og Statens Kunstråd til formålet. Så det er et helt oplagt sted at tage hen hvis man er lidt nørdet ligesom mig og samtidig har børn.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig