fredag den 6. marts 2015

Sjælens Bånd

Sjælens Bånd

Forfatter: Camilla Wandahl
Serie: Havets tåre #3
Genre: Paranormal, havfruer
Målgruppe: Børn og unge
Udgiver: Høst & Søn


Tak til Høst og søn for anmeldereksemplaret



















"Er du parat? " spørger Seth.
Jeg nikker, selv om jeg faktisk ikke rigtig ved, om jeg er klar. Jeg mener, hvornår er man nogensinde parat til at sende et urskrig gennem en tornado og se ens kæreste sætte livet på spil ved at svømme direkte ind i den?

Lejla og Seth er endelig sammen som havfolk. Men under overfladen lurer livsfarlige fjender, der truer med at skille dem ad. Denne gang for evigt.
  



Sjælens Bånd var den perfekte afslutning på det der har været, en hel igennem skøn fantasifuld fortælling, om pigen Lejla, der blev forvandlet til en havfrue. Selvom historien er skrevet til, hvad der nok svare til en 12-13 årige, så har jeg virkelig nydt historien som voksen, men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at jeg ville havet elsket bogen som barn, og historien er en af den slags der vil følge mig i tankerne gennem livet.

Det er nemlig en af de der episke fortællinger, som handler om kærlighed, livet, døden, det gode og det onde, og alle de andre store spørgsmål. Alt sammen serveret i en yderst let og behagelig udgave, der tilmed i et hurtigt tempo levere spænding på page turner niveau.

Slutningen runder det hele flot af, og vi får svar på alle de spørgsmål vi måtte have brændt inde med i de forgående bøger.

Jeg ville ønske der havde været lidt flere bøger som denne da jeg var barn. En havfrue i stedet for alle de hestebøger vil have gjort mig glad - for jeg var ikke særlig hesteinteresseret. Jeg var meget mere paranormal interesseret allerede dengang. :0) Det var lidt et sidespring. Min pointe er at jeg helt sikkert vil anbefale den her bog til alle, som har de samme læsevaner som jeg havde som barn. Og som jeg nok i øvrigt stadig har.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig