torsdag den 2. april 2015

10 ting i april

Jeg nåede næsten alle de ting jeg gerne vil i marts måned. Dem jeg ikke har nået har jeg tilføjet til april måned. I stedet for de ting jeg ikke nåede blev det i stedet til spontan weekend i Odense, med masser af hygge med manden. Det var virkelig en tiltrængt tur.

Men jeg fik taget noget forår ind, lavet nogle lækre kager fra Copenhagen Cakes, læst ‘A Room with a View’, fået gjort lidt forårsrent og deltaget i fantastisk HUF skrivekursus. Og både Odense og Kbh betød jo god mad.








Her er nogle af mine planer for april:



5 plot struktur aftener
Jeg nåede ikke helt alle 5 plot-strukturaftener, og jeg kan godt mærke at jeg sagtens kan sætte de 5 på til næste måned også. Der er rigeligt at få overblik over.



Deltag i Dewey readathon

Jeg har ikke kunnet deltage de sidste to gange, så det har været mig meget vigtigt at holde weekenden en 25-26 fri til det.









Læs The Ocean at the End of the Lane og Skammerens datter
Fantasy og Neil Gaiman. Hvorfor er jeg ikke begyndt på den her historie endnu?

Dansk fantasy, der er højt elsket af alle man snakker med - igen hvorfor har jeg ikke læst den her historie endnu?



Tæl mine bøger

Efter biblioteksoprydningen kunne jeg godt tænke mig en gang for alle at tælle alle mine bøger. Jeg aner ikke hvor mange antal jeg ejer. Jeg har aldrig fået dem talt, på trods af at det er et tilbagevendende spørgsmål fra andre: ‘Hvor mange bøger er der?’, spørger de når de ser mit hjemmebibliotek. Jeg trækker lidt på skuldreren og må meddele dem at jeg faktisk ikke aner det. Jeg har ingen ide om det faktisk. Det har altid virket som et uoverskueligt projekt at begynde at tælle dem, men nu skal det være.



Fotobog

Jeg fik ikke lavet den ene fotobog, og det var faktisk fordi at fotograferne der tog billeder til vores bryllup ikke har fået sig snøvlet sammen til at sende mig .raw filerne. (Altså selve billederne i den størst mulige opløsning) Det er først her over et halv år efter! Men nu har de lovet at den er på vej, og så blev den lige lidt mere forsinket, så måske er april den måned hvor det sker?



Keep up

Det lykkes at blive lidt bedre til at instagramme igen og svare på kommentarer, så det kunne jeg måske fokusere på at blive ved med. Måske tilføje noget twitter til også …. uhh.. det bliver helt vild det her.








Indendørs køkkenhave

Inspireret af bogen ‘den indendørs køkkenhave’ vil jeg forsøge mig med lidt indendørs så’ning. Hvem ved, måske sniger inspirationen sig udenfor. Jeg elsker ideen om at dyrke mine egne krydderurter, men når det kommer til pas og plejningen af urterne, så går det ikke så godt.



Tag forskud på sommerglæden

Det gøres vel bedst med at lave is! De to skønne chokoladebloggere der stod for bogen ‘Lykken er chokolade’ - udgiver nu ‘Lykken er is’, og den vil jeg prøve at lave årets første hjemmelavede is udfra. Mumz. Glæder mig allerede.



Digital skriveundervisning

Det er ved at være snart et år siden jeg købte noget video-skriveundervisning, og det er bare gået i glemmebogen, så jeg har ikke fået det set, og nu dukkede det pludselig op i tankerne igen her efter HUF skrivekursus. Det er så dejligt med noget frisk kreativt indspark. Så nu skal det ses, og jeg vil rigtig gerne se Litt Talk videoerne også (dem vender jeg tilbage til i en blogpost på et tidspunkt), for de lyder super interessante på sådan et skønt nørdet niveau.



Karin tid

En hektisk marts, kræver en dag ud af kalenderen. Som kunne bestå af at købe noget nyt te, tage i biografen, køb en Sarah Bernard kage eller bare sidde og nørde med computerspillet Pillars of eternity.

Nu har jeg endelig fundet et sted de sælger Sarah Bernard kager, så det skal fejres … med en Sarah Bernard kage, eller to.

Jeg elsker te - også selvom jeg med min nye mælkeskummer er blevet ret afhængig af kaffe. Ja hvem havde troet det. Jeg holder stadig ved de vinterlige tunge te'er så nogle nye lette nogle vil være godt.

Der går vanvittig mange spændende film i biografen i øjeblikket, men der er også et vis computerspil der trækker i mig i øjeblikket, på den der helt fantastiske nostalgiske måde.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig