lørdag den 20. juni 2015

Wild






Filmen handler om en kvinde der tager på en solo hike - en meget laaang solo hike - for at finde sig selv.

Jeg hørte første gang om bogen 'Wild' af  da Oprah Winfrey genåbnede sin ellers ret begravede læseklub. Hun gjorde det denne ene gang, fordi hun simpelthen synes 'Wild' var sådan en fantastisk vidunderlig bog, og hun ville så gerne dele den med hele verden. Nu er den så filmatiseret, og jeg har endelig fået den at se. Jeg har været lidt spændt, for der har været ret meget hype omkring den.

Filmen er ret flot især på naturområdet og den er flot sådan rent filmisk. Der er masser af symboltik og der er masser af flash backs, og man bliver hurtigt inddraget i den her kvindes vej tilbage til sig selv. Reese Witherspoon gjorde det ret overbevisende.



Jeg har ikke læst bogen, da den umiddelbart ikke tiltalt mig det store, så derfor ville jeg prøve at se filmen først. Som sagt så kan man ikke benægte at filmen er en god historie og at den sætter sig hos en, men filmen gav mig ikke rigtig lysten til at læse bogen, selvom jeg tror bogen er bedre end filmen, for det her er lige præcis sådan en type historie der gør sig bedre i bogformat.

Jeg synes egentlig ikke jeg gik ind til filmen med høje forventninger, men jeg er efterladt lidt af en tom følelse. Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hypen, jo det er en god historie og smuk på nogle områder, men jeg er ikke på noget tidspunkt i 'wow' tilstand. Jeg får ikke lyst til at hike og finde mig selv. Men jeg elsker ideen om at man kan gøre det på den her måde, helt tæt på naturen, hvis man nogensinde fandt sig selv så langt ude at man har svært ved at finde tilbage igen. Hovedpersonen har en fantastisk viljestyrke som man kun kan se op til.

Da jeg så efter filmen fandt ud af at bogen var selvbiografisk, så havde jeg endnu mere respekt for hovedpersonen som så afspejler forfatteren.


 





SHARE:

2 kommentarer

  1. Jeg har så læst bogen, og anbefaler den stærkt! Den er hvad jeg vil kategorisere som "nonfiction der kan læses som fiction" :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det lyder lidt som en ren spændingsroman. Det er sjældent i nonfiction. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig