fredag den 24. juli 2015

Paris for one




Paris for one

Forfatter: Jojo Moyes
Genre: Novelle, standalone, realisme
Målgruppe: Voksne






Bogen udkommer på dansk til efteråret hos Rosinante & co.


Nell is twenty-six and has never been to Paris. She has never even been on a weekend away with her boyfriend. Everyone knows she is just not the adventurous type.

But, when her boyfriend doesn't turn up for their romantic mini-break, Nell has the chance to prove everyone wrong.

Alone in Paris, Nell meets the mysterious moped-riding Fabien and his group of carefree friends. Could this turn out to be the most adventurous weekend of her life?



Jojo Moyes er og bliver bare fantastisk. Jeg er dybt imponeret over hvad hun kan få ud af de ganske få sider den her novelle er. Den er sød og den er sjov, den er let og den er dyb. Jeg elskede at læse den, det var ligesom at besøge Paris for en kort stund.

Det var ikke en novelle som vi kender dem i Danmark, den er ikke fyldt med en masse symbolik og underliggende betydninger. Det er en typisk engelsk novelle: bare en skøn historie, som man kan drømme sig væk i. Og der er jo nærmest ikke noget bedre end at drømme sig væk i Paris og impulsiviteten som hovedpersonen giver sig i kast med.

Jeg håber lidt at Jojo Moyes vil skrive en slags fortsættelse af karakterne. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvad der sker med dem fremadrettet. Eller måske lader hun den bare ligge der hvor den er. Der hvor et møde mellem to mennesker forandre begge deres liv.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig