torsdag den 9. juli 2015

Top 10 must buy bøger resten af 2015 (US/UK udgave)

Disse bøger udkommer i løbet af det næste halvår af 2015 og det er bøger jeg ser rigtig meget frem til og bare må eje. Der er helt sikkert nogen jeg har glemt, men disse 10 var dem jeg med det samme kom i tanke om og som står og venter i min wishlist.

Jeg har haft svært ved at sige hvilken jeg glæder mig mest til end andre, så jeg har sat dem i rækkefølge efter hvornår de udkommer, de øverste udkommer først.

(En DK udgave er så småt på vej)

De kursive tekster kan frit læses, jeg har tjekket at de er spoilerfri. :0)







Ink and bone
Rachel Caine er bestemt ikke min favoritforfatter - jeg var ret skuffet over den første bog i Morganville vampires serien. MEN, den her bog lyder bare total epic. Og så er den lige udkommet! Høje forhåbninger much?!


In an exhilarating new series, New York Times bestselling author Rachel Caine rewrites history, creating a dangerous world where the Great Library of Alexandria has survived the test of time.…

Ruthless and supremely powerful, the Great Library is now a presence in every major city, governing the flow of knowledge to the masses. Alchemy allows the Library to deliver the content of the greatest works of history instantly—but the personal ownership of books is expressly forbidden.

Jess Brightwell believes in the value of the Library, but the majority of his knowledge comes from illegal books obtained by his family, who are involved in the thriving black market. Jess has been sent to be his family’s spy, but his loyalties are tested in the final months of his training to enter the Library’s service.

When he inadvertently commits heresy by creating a device that could change the world, Jess discovers that those who control the Great Library believe that knowledge is more valuable than any human life—and soon both heretics and books will burn.…
  








The isle of the lost
WHAT! En historie om eventyrnes værste skurkes børn!! What, den lyder da bare mega sej!! Please lad den være mega sej! Den handler om Maleficent, Mal (Maleficent's datter), Evie (Den onde stedmors datter), Jay (Jafars søn) og Carlos (Cruella de Vils søn) Men, men men den er skrevet af Melissa de la Cruz, og jeg har lidt en blandet følelse omkring hendes bøger. Så det er jeg spændt på, og den udkommer om ganske få dage!

Twenty years ago, all the evil villains were banished from the kingdom of Auradon and made to live in virtual imprisonment on the Isle of the Lost. The island is surrounded by a magical force field that keeps the villains and their descendants safely locked up and away from the mainland. Life on the island is dark and dreary. It is a dirty, decrepit place that's been left to rot and forgotten by the world.












Fables Vol. 22: Farewell
Jeg glæder mig sådan til den sidste fables udkommer - den har nemlig rykket udgivelsesdag nogle gange - for jeg har ventet meget spændt på at læse de sidste 12 volumes, fordi de er en sammenhængende historie, til denne sidste bog udkommer. Og jeg glæder mig sådan til at besøge Fables igen, det er sådan en fantastisk serie! Den skulle udkomme *krydser fingre* i august.

It’s the final trade paperback volume of FABLES! No, wait – it’s FABLES #150, the grand finale of the best-selling, award-winning comic book series! And it’s also an original graphic novel in the tradition of 1001 NIGHTS OF SNOWFALL! Yes, it’s all this and more! Join us for 150 – that’s, right, 150! – pages of new stories starring your favorite Fables, all from the mind of Bill Willingham. It all starts with an 80-page lead story illustrated by series regulars Mark Buckingham and Steve Leialoha, plus stories illustrated by Mark Schultz, Gene Ha, Neal Adams, Andrew Pepoy and many more!
Don’t miss the final bows for Boy Blue, Stinky, Lake and more in this once-in-a-lifetime issue that also features a foldout cover by Nimit Malavia that opens into a four-panel mural! It’s even got metallic ink!













Queen of Shadows
Jeg ELSKER Sarah J. Maas' bøger om Celaena. Faktisk har jeg haft virkelig svært ved at holde igen med at læse Heir of Fire, men jeg vil rigtig gerne prøve at læse de to bøger lige efter hinanden. Jeg blev nemlig så halvdeprimeret sidst over at der ikke var mere historie. Det bliver jeg selvfølgelig bare efter den her i stedet, men shhh... Bogen udkommer 1. september men jeg har allerede været inde og lave en forudbestilling på den.

Celaena’s epic journey has captured the hearts and imaginations of millions across the globe. This fourth volume will hold readers rapt as Celaena’s story builds to a passionate, agonizing crescendo that might just shatter her World.








Sweet temptation
Det er så populært at skrive fra 'fyrens' synspunkt, og det kan både ende helt fatalt eller fantastisk! For det må være så utrolig svært at ramme lige det læserne tror fyren tænker i den og den situation. Og det kan virkelig ødelægge meget hvis det ikke rammer bare sådan nogenlunde. Men det tror jeg sagtens Wendy Higgins kan, for hun har før skrevet nogle små noveller fra Kaidens point of view, og det virkede super godt. Og så elsker jeg bare historien her dødssyndernes børn. Der hvor jeg bliver lidt nervøs er hvordan hun kan klemme tre bøgers handling ned til en, da Kaiden kun får en bog, men samme handling. Bogen udkommer til september.

Bad boy Kaidan Rowe has never wanted for anything—money, popularity, musical talent…hot girls—but seducing them is part of his duty as a Nephilim, slave to the demon Dukes. As the son of the Duke of Lust, Kaidan has learned his father’s ways, becoming a master of passion, a manipulator of chemistry. Disobeying his father would mean certain death. Thankfully for Kaidan, he’s good at his job. And he enjoys it. 









 
Once Upon A Time: Red’s Untold Tale
Jeg elsker Once upon a time tv-serien, generelt er jeg vidst bare kæmpe fan af eventyr retellings må man konstatere. Den her bog fortæller historien om rødhætte, der ikke får så meget sendetid længere i serien. Bogen udkommer sidst i september.


Red is 16 and lives with Granny in a cottage in the village, where boarding up the house and hiding during Wolfstime is a means of survival. Red help's Granny with Granny's baked good business, catering as well as door-to-door sales.

Red has a constant internal battle between her wild side and her strict, overprotective upbringing, and the issue of "control" as she discovers she has a hot temper when the "mean girls" push her too far. ("When we learn to control it, we needn't fear it," Rumpelstiltskin says in the series.) She has flashbacks to her 13th year when she received her cloak and the nickname "Red."








Happily ever after
Jeg har læst alt i The Selection serien, undtagen 'The heir' som jeg meget snart går i gang med, så jeg skal da helt sikkert også have fingre i denne bog som indeholder nye og gamle noveller. Blandt andet en der fortæller Marlees historie. Novellen bliver udgivet i oktober.

The contents of Happily Ever After are as follows:
-The Prince (with the two bonus chapters), Maxon’s novella
-The Guard, Aspen’s novella
-The Queen, Amberly’s novella
-The Favorite, Marlee’s novella
-Three scenes from Celeste’s POV
-Lucy’s scene (bonus scene from The One)
-The bonus epilogue
-Where are they now?
-A map
-Various illustrations











Career of Evil
Jeg har godt nok ikke læst de to første bøger, endnu, af J.K. Rowings Robert Galbraith serie, men jeg må og skal bare eje de bøger, - ja alt af Rowling. Men jeg håber snart at komme i gang med dem, for nu er jeg så småt ved at komme over min 'åh nej min favoritforfatter skriver min mindst fortrukne genre'. Bogen udkommer til oktober.

When a mysterious package is delivered to Robin Ellacott, she is horrified to discover that it contains a woman’s severed leg.

Her boss, private detective Cormoran Strike, is less surprised but no less alarmed. There are four people from his past who he thinks could be responsible – and Strike knows that any one of them is capable of sustained and unspeakable brutality.

 









The Sword of Summer
Det er ikke en historie om Percy Jackson, men det er en historie om nordiske guder og deres børn, og jeg er MEGET spændt på hvordan Rick Riordan 'behandler' vores nordisk mytologi. Jeg håber på det bedste, for hvor kunne det ikke bare være sejt hvis det lykkes!? Bogen udkommer til oktober.

Magnus Chase has always been a troubled kid. Since his mother’s mysterious death, he’s lived alone on the streets of Boston, surviving by his wits, keeping one step ahead of the police and the truant officers.

One day, he’s tracked down by a man he’s never met—a man his mother claimed was dangerous. The man tells him an impossible secret: Magnus is the son of a Norse god.

The Viking myths are true. The gods of Asgard are preparing for war. Trolls, giants and worse monsters are stirring for doomsday. To prevent Ragnarok, Magnus must search the Nine Worlds for a weapon that has been lost for thousands of years.









Fables: The Wolf Among Us Vol. 1

The wolf among us er en tegneserie der som fortæller den uddybende historie som vi får fortalt i computerspillet af samme navn, udgivet af Telltale games. Computerspillet bygger på Fables tegneserierne og har derfor de samme karakterer, og historien fungerer som en slags prequel. Tegneserien udkommer til november. Godt nok kan man få den i kindle udgave, men jeg vil bare så gerne eje den i fysisk og jeg begynder alligevel ikke på den før jeg er færdige med den originale fable tegneserier. Men det kribler for at gå i gang, for jeg elsker den historie fra Telltale games og ikke mindst illustrationernes udtryk (som er bedre end de originale efter min mening), og det var  også den historie der fik mig til at gå i gang med den originale fables tegneserie.


Even before the first issue of FABLES, there were stories to be told, shadowy avenues to explore, and lives hanging in the balance! Bigby Wolf has seen plenty in his time as Sheriff of Fabletown...but nothing can prepare him for this...

It all starts with a simple domestic disturbance. But when Bigby learns that his old nemesis, the Woodsman who has an axe to grind, is part of the scene, things go downhill fast. And how will Bigby and Snow White keep their heads long enough to crack the case when they get caught up in a grisly murder mystery?







Hvilke fremtidige 2015 udgivelser er et mustbuy for dig?

 
 

SHARE:

6 kommentarer

  1. Jeg har lige købt den første Fables-tegneserie (ENDELIG!), så sequel'en er et muligt køb for mig. Spillede spillet i vinters, og selvom jeg ikke er voldsomt imponeret over TellTale-spillene, så fangede denne historie mig - sandsynligvis for Fables-universet er så interessant i sig selv :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig sådan til at høre hvad du synes, for ja det var helt klart mest historien der fangede mig ved spillet. Jeg synes TellTale games er gået lidt over og blevet meget 'ligegyldig' klik med musen.

      Slet
  2. ÅHHH HVAD.... EN BOG DER TAGER UDGANGSPUNKT I OUAT?
    Jeg er solgt. Mange tak for tip :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg var også helt oppe i skyerne da jeg så det, så det var så lidt. ;0)

      Slet
  3. 'The Isle Of The Lost' er også lige kommet ind ad døren ved mig og jeg er MEGET spændt på at læse den! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også, jeg glæder mig til at høre hvad du synes når du har læst den.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig