torsdag den 27. august 2015

Bøger fået i juli måned





Juli er altid en stille måned med nye danske udgivelser, men det forhindrede ikke min månedsstakke i at vokse sig stor og voldsom. Jeg fik nemlig klikket rigtig mange bøger hjem.






Penguins Little Black Classics har jeg villet købe længe og nu skulle jeg alligevel bestille en bog hjem der ikke kunne skaffes andre steder end Amazon, så de røg da lige med i kurven. Jeg overvejede at vente med at købe dem til den samlede box med alle de små fine sorte bøger udkommer. Men jeg blev enig med mig selv om at jeg ikke behøvede dem alle, at det var ganske fint med disse - som jo selvfølgelig er nøje udvalgt. ;0)



 
 


Af danske bøger fik jeg den fine voksen malebog til anmeldelse af Politikens forlag, og højaktuelle Girl online af Gyldendal - jeg har anmeldt dem begge her på bloggen, hvis du er interesseret i at vide hvad jeg synes om dem.



 


Jeg blev anbefalet denne bog af min kollega Jakob, og den er simpelthen et must have hvis du skriver. Den er simpelthen fantastisk. Der er svar på alt i den bog, både med regler og med skik og brug. Fantastisk simpelthen!!






Den sidste danske bog jeg har fået med hjem er Soulprinsen som jeg lige har anmeldt. Udkommet på Turbine forlaget, og med coverdesign af mig selv. Det er altid en hel særlig følelse at læse i de bøger man selv har været med til at skabe bog-cover design til.

Very Good lives er J.K. Rowlings tale om troen på fejl og det vigtige ved fantasien. Virkelig vise ord. Den er også anmeldt.








Så kunne jeg ikke dy mig da jeg så at bookdepository havde to signed editions af to meget populære realisme YA forfattere. Dem måtte jeg simpelthen eje.





 
 Hansel & Gretel udkommer faktisk snart på dansk. Men jeg var helt vild med 'Søvn og torne' af Neil Gaiman, så jeg glæder mig rigtig meget til at læse den her også, som selvfølgelig er også er utrolig smuk illustreret.





Glyn Dewis har jeg fulgt længe på hans bog, den er super god til advanceret Photoshop, især når man som jeg bruger meget billedmanipulation til at lave forsider. Soulprinsen længere oppe er f.eks. skabt af 5 forskellige billeder. Så da jeg så Glyn Dewis udgav den her bog, så var det et must buy.


 

 


 

The Distance Between us skyndte jeg mig at købe efter at have læst min første bog af Kasie West, og nu glæder jeg mig til at dykke ned i endnu en.

See Me af Wendy Higgins er en selvudgivelse, og den var derfor lidt svær at skaffe, men den var på amazon med den forside jeg gerne ville have. Jeg har hørt masser af godt om bogen, og jeg elsker Wendy Higgins demon-serie.
 

 


To eventyrs retellings, som jeg er super spændt på at læse. Dog skulle The Isle of the Lost være til en lidt yndre målgruppe end YA, så jeg er spændt på at læse den. Cinder har bare fået enormt gode anmeldelser og jeg er blevet anbefalet at læse den af SÅ mange. Så nu må jeg snart komme i gang. 
 
 
 

Ink and Bone - de første anmeldelser har været enormt positive og det lyder også som en bog for mig. Så den var et must buy.
Spellcaster - Siden Haidis skyggernes bog har jeg haft lyst til at læse mere om hekse, og den her tiltalte mig (primært på grund af coveret ;0)) så den røg med i kurven.



 


 
Sidst men ikke mindst disse to skønheder. Jeg har hørt rigtig meget godt om dem, og jeg har lyst til at dykke ned i spændende universer i tiden.
 
 
 
Har I fået købt nogle spændende bøger i juli måned?
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig