mandag den 5. oktober 2015

Kickstarter tip





Hank Green (yes John Greens bror) har oprettet en kickstarter!!! Med et kortspil!!! Som handler om at man går på en wizard school og skal kæmpe monstre!!!! Hvor sejt lyder det ikke lige. ;0) Så jeg synes lige jeg ville give tippet videre.

Du kan se projektet her: https://www.kickstarter.com/projects/1018340123/wizard-school?ref=nav_search


Jeg har selv 'backet' det - fordi det lyder super fedt, og fordi jeg elsker kortspil og fordi det bare giver mig en dejlig Harry Potter-agtig vippe. Jeg har tidligere backet andre kortstil, f.eks. et med Jane Austen, og det er noget af det sjoveste jeg har spillet, så jeg har ret høje forventninger til det her spil også. Det eneste minus, som jo altid er et minus med kickstarter - spillet bliver først leveret juni 2016, pga. produktionstid.




For dig der måske ikke kender Kickstarter ...
... så er det et sted hvor man kan 'kick-starte' et projekt - det kan være alt, en bog, en lampe eller et spil. Og så bruger man kickstarter til at få Funding fra os almindelige mennesker. Man 'backer' det man synes, helt ned til 1 dollar og hvis man backer nogle bestemte pledge levels får man noget til gengæld, f.eks. en udgave af produktet når det er færdigt. Man kan også få ekstra ting, f.eks. her med Hank kan man få hans underskrift på en plakat, eller en særlig expansion hvor kortene beskriver hans skoletids udfordringer. Ofte er der også strechgoals hvor de f.eks. laver flere kort eller lignende, hvis de får flere penge ind end målet. Hvis et projekt ikke når det mål de har sat, får man som backer pengene retur.
Selvfølgelig kan det være lidt af en satsning at støtte de her projekter, for kan de ikke bare beholde alle pengene? Jo i princippet, men jeg har aldrig oplevet det på de 10 projekter jeg har støttet gennem tiden. Det er seriøse folk der opretter projekterne, og der ligger allerede meget arbejde i det for dem, før de kan starte en kickstarter, da de gerne skal have noget at vise, så chancen for snyd er ret lav, da det vil være meget tydeligt ellers.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig