torsdag den 22. oktober 2015

Quidditch gennem tiderne



 

 
Quidditch gennem tiderne

Forfatter: J.K. Rowling
Serie: Harry Potter serien
Originalsprog: Engelsk, 'Quidditch through the ages'
Genre: Fantasy
Målgruppe: Alle
Udgiver: Gyldendal






Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret



Er du en ægte Harry Potter-fan? Hvor meget ved du egentlig om Quidditch? Ved du for eksempel, hvor Det Gyldne Lyn kom fra? Eller hvordan baskere opstod? Svarene får du i QUIDDITCH GENNEM TIDERNE, som er en af de bøger, der findes i Hogwarts bibliotek. Et must for alle fans af Quidditch og Harry Potter.




Da jeg i sin tid læste 'Quidditch through the ages' var det lidt med en flad fornemmelse, jeg synes den var tung og uendelige kedelig. Men da jeg nu læste den danske udgave, som i øvrigt er langt flottere end den oprindelige, så var jeg overrasket over hvor morsom jeg faktisk fandt bogen.

'Quidditch gennem tiderne' er en 'fagbog' i Harry Potter-verden - en lille en af slagsen. Jeg forstiller mig den rigtige-fiktive en er større og med masser af billeder. J.K. Rowling skrev oprindeligt den her bog for at støtte Comic Relief som hjælper nogle af de fattigste og mest udsatte mennesker i verden. Al overskuddet gik/går til Comic Relief, hvilket jo bare er sådan en smuk handling. Især fordi J.K. Rowling virkelig har lavet en veludført og gennemarbejdet bog. Der findes to 'fagbøger' den anden er 'Fantastiske skabninger og hvor de findes'

Jeg var som sagt vildt positivt overrasket her ved anden gennemlæsning. Jeg havde ikke tænkt på at læse bogen igen egentlig, men jeg er super glad for jeg gjorde. Ja den handler om Quidditch, og jeg er nok den mindst interesseret sports-person man kan finde, så jeg finder egentlig ikke 'Quidditch' så spændende i sig selv. Men bogen her er fyldt med små skønne og sjove fortællinger om hvordan spillet er opstået, og det var næsten som at få et ekstra indblik i Harry Potter-verdenen. Det kunne jeg slet ikke huske, og jeg har helt sikkert ikke værdsat det første gang jeg læste det. Jeg tror i virkeligheden bare jeg var mere optaget af ikke at være interesseret i 'Quidditch'. Så jeg er super glad for jeg nu har fået den genlæst.







SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig