fredag den 6. november 2015

10 ting i november

 
 
 
Jeg fik ikke helt realiseret ønskerne fra oktober, med hensyn til bloggen og at komme med flere skrivetips, og faktisk var oktober den måned i år, hvor jeg fik skrevet og udgivet færrest indlæg, årsagerne er primært manglende tid og sygdom og det er altså ikke lysten der mangler, tværtimod så savner jeg mere tid til bloggen. Omvendt har jeg også besluttet at det ikke skal føles som en pligt, men stadig skal være en skøn ting at gøre hver dag - jeg kan nemlig godt stresse over sådan noget som at jeg ikke helt blogger efter mine egne forventninger. Så det skal i hvert fald være et punkt. Og så er listen fyldt med en masse julerelaterede ting, for ja, er det ikke det november også handler om?



Nyd bloggeriet og genfind gerne strukturen igen (bare først efter den her uge. ;0)) og acceptere at jeg ikke helt når årets læseudfordring.

BOGFORUM!!!! Og det begynder i dag!!! Ses vi!?


Se The Hunger Games: Mockingjay part 2 i biografen - selvfølgelig. Overvejer at se Legend og Suffragette også, hvis tid er til det.


Lave julelæseliste - at læse juletema-bøger er et must for mig i december, og jeg elsker at sidde og udvælge hvilke bøger der måske og måske ikke giver mig mest julede underholdning. Juletema bøger skal indeholde masser af jul efter min mening, og altså ikke bare foregå i julemåneden.

 
Begynd at se Hobbitten extended udgave. I december måned har min mand og jeg haft tradition for at se Ringenes Herre alle tre extended og faktisk også alle Harry Potter filmene. I år vil vi rigtig gerne tilføje Hobbitten, men ja, ærligt jeg forstår stadig ikke hvordan vi når de andre 11 lange film i forevejen, så vi starter tidlig på juleglæden (jeg elsker at starte tidligt på juleglæde!!) og forhåbentlig får set alle tre Hobbitten i november. Extended selvfølgelig, man er vel über-nørd.


Planlægge julebagning - jeg går amok til jul i køkkenet, til stor glæde for nogen og irritation for dem der mener de skal tabe sig. Pjat med dem. I julen må man godt ikke. ;0) Men jeg begynder altså allerede i november at hive alle julerelaterede kogebøger ned fra hylderne. Jo, jeg har mine faste opskrifter jeg bruger på brunkager og vaniljekranse osv. Men jeg går amok med at prøve en masse nye ting også. Sidste år var det bl.a. fransk nougat og nye gløgg og æbleskrive-opskrifter der skulle prøves.


Deltage sporadisk i NaNoWriMo. Jeg elsker at følge med på de sociale medier og jeg elsker at føle jeg er lidt med, men de store forhåbninger om at gennemføre har jeg ikke.


Besøge Den Gamle By i Aarhus. Jeg håber der er rigtig julet i slutningen af november og at der ikke er så mange mennesker derinde som der er i december.


Ikke købe en eneste bog til mig selv - efter bogforum selvfølgelig, nu skal jeg jo ikke gøre opgaven mere umulig end den er i forvejen.

Jeg vil ønske jeg kunne læse tredive bøger i november, jeg synes altid at have tredive jeg vil i gang med her og nu, men novembers mustreads må helt sikkert være Nanna Foss’ Geminiderne. Jeg er spændt på at læse den endelige udgave og se hvad der er sket i sidste redigeringsrunde. Kan den blive mere fantastisk end fantastisk? Det glæder jeg mig til at finde ud af.
SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig