fredag den 4. december 2015

10 ting i december



December er en helt fantastisk måned. Jeg elsker hvert sekund af det, og synes altid at måneden er alt for hurtigt overstået. For mig er december et stærkt, smukt lys i et ellers tungt mørke - et lys jeg bare ikke kan få nok af. Derfor fylder jeg min fritid med julemusik, julebøger, julemad, julemusik og ja masser af julegaver. Jeg er helt sikker på at der er mange der finder min juleglæde ret så overvældende. :0) Det gør jeg heldigvis aldrig selv. 

Så månedens liste er selvfølgelig præget af ja - jul, men også refleksioner fra et år der er gået og et nyt år der venter.



10 (boglige) ting jeg gerne vil i december:


Julesnack!! Julesnack er den bedste læsesnack. Brændte mandler, julescones, konfekt, snebolde, karameller, småkager, æbleskiver og alle former for chokolade og marcipan. 


Prøve masser af nye spændende opskrifter fra nogle af de mange, mange kogebøger jeg har til at stå i bogreolen.


Se Star Wars i bio - uhh.. den er jeg rigtig spændt på.


Se Harry Potter og Ringenes Herre extended film, derhjemme - yes dem alle.  Det er sådan en dejlig juletradition. I november så vi alle tre extended Hobbiten - og det var noget af det hyggeligste.


Til julefrokost med forlaget - det er da også lidt bogligt. ;0)


Læse mindst 4 juletema-bøger


Have tanker om hvad jeg forventer mig næste år, af bloggen, af skriveriet (især) og læsningen.


Fuldføre min goodreads læse udfordring på 140 bøger. De andre udfordringer jeg har sat mig selv i år, halter lidt, så dem når jeg nok ikke. Desværre. 


Skrive min helt egen lille julenovelle.


Gør julerengøring i biblioteket - dvs alle bøger skal støves af og muligvis også sættes i en anden rækkefølge. 



SHARE:

8 kommentarer

  1. Jeg synes, det er nogle fine juleaktiviteter :-)
    Har du lang juleferie?

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har en dejlig lang juleferie, så det gælder jeg mig rigtig meget til, så kan jeg rigtig få læst en masse og stå i køkkenet.

      Slet
  2. Det lyder til at blive en hyggelig december med alle de boglige aktiviteter du har planlagt. Angående det med rengøring i biblioteket, det er altså også noget jeg burde blive bedre til, men jeg går altid død halvvejs, hvor jeg kommer til at sidde og kigge i bøger eller gamle fotos i stedet ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er normalt ikke så god til det med rengøring, i hvert fald ikke at nyde det, men for mig er det bare noget andet når jeg støver bøgerne af og sætter dem på plads, jeg elsker det. Det er så dejlig afstressende og hyggeligt. Men ja, det tager ret langt tid, især når man lige skal kigge i den der bog man ikke lige kunne huske man havde. :0)

      Slet
  3. Det lyder som nogle dejlige ting, at tage sig til i julen! Især rengøring af biblioteket/bøger/hylder! Burde jeg vidst også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er så hyggeligt at støve sine bøger af, at tage dem ned fra hylden og lige beundre dem lidt. ;0) Så for mig er det helt klart en hygge juleting, men jo flere bøger, jo længere tid tager det. :0)

      Slet
  4. Svar
    1. Ja, det var en meget nemt liste at udfærdige denne gang. ;0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig