søndag den 10. januar 2016

10 ting i januar



Januar er for rigtig mange en rigtig trist måned, men for mig har det altid været måneden hvor jeg har set frem til et år fyldt med nye spændende projekter og måneden har ikke mindst også været lysere fordi jeg har fødselsdag. I år går der også lidt baby i det, fordi det bliver sådan en stor omvæltning, især i forhold til at planlægge et helt nyt år.



Så i januar vil jeg:


Fejre min fødselsdag!! Så i den forbindelse afholder jeg boglige giveaway på bloggen. Og jeg håber som altid på gaver af hårde firkantede størrelser til min fødselsdag. Så det bliver spændende at se om jeg er så heldig i år.

 
Mål op til nyt hjemmebibliotek. Da vi jo skal til at være et nyt familiemedlem, og hjemmebiblioteket faktisk ikke længere kan være i det værelse vi har det i, så har vi valgt at flytte biblioteket ind i den stue vi aldrig bruger og baby ind i værelset hvor bøgerne nu står. Så vi får en hel biblioteksstue. Nogen rynker lidt på bryn over den beslutning men jeg må sige at jo mere jeg tænker over det, jo mere begejstret bliver jeg ved tanken. Det giver så god mening fordi vi aldrig bruger stuen, da vi altid opholder os enten i køkken/alrummet eller på kontoret. Fjernsyn ser vi alligevel super sjældent og når vi gør, så ser vi det alligevel oftes på kontoret eller i soveværelset med dyner, popcorn ud over det hele og en kat der kravler ind under en af vores dyner. Så i januar vil jeg til at måle op og se hvor meget der rent faktisk kan være i stuen af reoler og hvor mange nye reoler jeg skal have anskaffet mig. En vanvittig hyggelig ting jeg glæder mig enormt til!

 
Planlægge dette års nye boglige udfordringer. Det plejer jeg faktisk at gøre i december, men jeg er kommet lidt sent fra start med alt det der hedder nytårsforsæt og mål for året. Og selvom jeg har været elendig til at nå delmål for 2015, så elsker jeg bare at have boglige udfordringer at se frem til hele året, og jeg elsker ikke mindst også at planlægge det.


Scrapbook. 2015 er gået og jeg er bagud med at får samlet alle årets minder, så det vil jeg gerne have gjort i januar, for det hører ligesom ikke rigtig februar til. Det plejer også at være noget af en yndlingsbeskæftigelse når jeg først kommer i gang, men overskud og tid har ikke rigtig været der.

 
Must reads i januar: Austen! Jeg har brug for noget Austen. Så jeg vil i januar tage hul på en af de bøger jeg stadig er så heldig at have til gode. Ellers er målet at læse to spændende januar udgivelser Villa America og Morika #3.

 
Tage hul på min nye kalender for 2016. Der er alt for mange tider jeg skal holde styr på (især med baby), så en fysisk kalender er nødvendig. Sidste år brugte jeg indimellem folio societys kalender, og det fungerede rigtig fint, den fra i år synes jeg faktisk virker endnu bedre, så den vil jeg tage i brug.

 
Planlægge årets skrive projekter. Ja den bliver nok lidt svær når jeg ikke har nogen forstilling om hvordan mit 2016 bliver når jeg begynder på barsel. Men jeg vil rigtig gerne prioriterer at skrive i min barsel. Ikke fordi jeg forventer mere fordybelses tid, men mere fordi jeg tror jeg får mere brug for at skrive. Enten fordi jeg så for et kort øjeblik har lidt mig tid, eller fordi jeg måske kan have brug for lidt sanity. ;0)


Opdatere min skrive-playliste med nogle nye tunes - det trænger den virkelig til.


Nyde mit arbejde ekstra meget. Jeg elsker mit arbejde, og bliver en smule trist over at jeg snart skal forlade det i næste et år. Flere har dog nævnt at jeg hurtigt vænner mig til at være på barsel, det håber jeg helt sikkert også - men indtil at den følelse rammer, så vil jeg nyde mit arbejde ekstra ekstra meget, og få skabt alle de skønneste bøger jeg overhovedet kan nå.


Plus sidst men ikke mindst, skal jeg i januar endelig igangsætte et nyt projekt, jeg så endelig snart kan fortælle lidt om. Yay.

SHARE:

1 kommentar

  1. Lyder som nogle gode planer for januar - og meget spændende med biblioteket! Pøjpøj med det :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig