torsdag den 18. februar 2016

Mine firkantede fødselsdagsgaver

 
 
Til min fødselsdag fik jeg virkelig nogle flotte bogskønheder. Jeg fik resten af bøgerne i Valhalla sagaen og jeg fik fire ubeskriveligt smukke folio society bøger.
 
 




Skolebiblioteket var et helt fantastisk sted for mig som barn og jeg elskede at bruge tid på at lede efter nye skønne læseoplevelser. Jeg har i dag ret svært ved at huske alle bøger jeg læste dengang, men der er nogle få læseoplevelser der stråler frem i min hukommelse. Valhalla-tegneserierne var en af dem jeg nød at vende tilbage til igen og igen. Og siden dengang har jeg genlæst dem mange gange og har nogle af dem i enkelte tegneseriehæfter stående, men jeg har længe haft et kærligt øje til de her samlede udgaver, for de er bare noget så smukke og de indeholder en masse skøn ekstra materiale og nu har jeg dem alle, og jeg glæder mig rigtig meget til at læse dem.






Min mand gav mig udover to af Valhalla-bøgerne også fire smukke folio society skønheder. En ny udgave af en Jane Austen biografi skrevet af Austens nevø og ‘Emma’ romanen i flot udgave. Jeg tror de her Austen udgaver bliver det nye jeg skal samle på, for de er bare noget så smukke og jeg har faktisk kun hendes romaner i forskellige udgaver, og en enkelt bog med dem alle i, men jeg vil egentlig helst have hver bog for sig i én smuk udgave, og her er folio societys helt ideel. Indtil videre har de kun udgivet tre af hendes romaner, men jeg er sikker på de andre dukker op løbende. Derudover har jeg fået en to fine fantasy børnebogsklassikere som jeg længe har villet læse.
SHARE:

4 kommentarer

  1. Sikke nogle smukke bøger! Og forsinket tillykke med fødselsdagen! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja folio society er bare magiske til det der med bogdesign. Det er simpelthen umuligt at stå for.

      Slet
  2. Uhlala!
    ... nu får jeg virkelig lyst til at genlæse Valhallabøgerne... :-)

    Tillykke med dagen!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja ikke, jeg elsker Peter Madsens tegninger og jeg elsker historier om nordiske guder, så jeg er så glad for jeg endelig har fået et samlet sæt.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig