onsdag den 10. februar 2016

Se mig nu


 

Se mig nu
Forfatter: Sandra Schwartz
Målgruppe: 9-15 år
Genre: Realisme
Udgiver: Forlaget Carlsen







Tak til forfatteren og forlaget Carlsen for anmeldereksemplaret



Evas lillebror er syg. Rigtig syg. Hans sygdom kræver tit hele familien, så da Eva efter en uges fravær kommer i skole igen er hendes bedste veninde, Maja, pludselig blevet veninde med klassens mest populære pige. Og de er begyndt til dans sammen. Fuck altså?! Fra da af går alt skævt, og Eva får ikke engang fortalt Maja, at hun midt i et smat og hvirvlende sne har mødt en dejlig, spændende og dødforvirrende fyr …



'Se mig nu' er en dejlig bog som både formår at formidle utrolig mange ting samtidig, og uden at man sidder tilbage og føler at bogen er overfladisk på nogen som helst punkter, tværtimod.

Bogen handler blandt andet om familieliv med tilstedeværelsen af alvorlig sygdom, forelskelse, venindekonflikter og generelt hvordan det er at være teenager med alle de problemer der følge med det. Alt sammen beskrives i øjenhøjde og i et dejligt sprog der ikke gør læsningen tung - trods det alvorlige emne. 'Se mig nu' er faktisk skrevet så godt at den fik mig til at flæbe.

Det der gjorde mest indtryk på mig var hvor stærkt man kan mærke personernes følelser, og hvor ægte de er. Så det ramte mig virkelig et dybt sted. Især fordi det ikke kun er hovedpersonen man kan mærke, men alle personerne - ligefra bedstemoderen til lillebroderen.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig