mandag den 22. februar 2016

Sort som ibenholt




Sort som ibenholt
Forfatter: Salla Simukka
Serie: Lumikki Andersson #3
Originalsprog: Finsk, Musta kuin eebenpuu
Genre: Realisme, thriller
Målgruppe: YA
Udgiver: Gyldendal


Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret







Stol ikke på nogen. Din værste fjende kan være hvem som helst.

Lumikki skal spille hovedrollen i gymnasiets teateropsætning af Snehvide. Da prøverne starter, begynder hun at modtage beskeder fra en hemmelig beundrer, men forelskelsen udvikler sig hurtigt til en besættelse og kærlighedserklæringerne til dødelige trusler. Lumikki må opklare, hvem der står bag truslerne, ellers vil forestillingen måske ende i et blodbad.



Jeg var ret begejstret for den første bog i serien, 2'eren var jeg skuffet over, så jeg var spændt på hvad jeg ville synes om den sidste bog i trilogien.

Sort som ibenholt er bedre end 2'eren, men jeg er stadig ikke helt så begejstret som jeg var da jeg læste 'Rød som blod'. Det er dejligt endeligt at få en masse svar, og bogen er spændende. Men for mig ødelægger sproget læseoplevelsen. Det er egentlig meget rigt og smukt, men jeg føler ikke det helt flyder med spændingen.

Jeg synes optakten op til slutningen og selve slutningen føltes alt for forhastet, og derfor en smule tvunget, hvilket efterlod en lidt ærgerlig følelse efter end læsning.

Men alt i alt så var jeg godt underholdt og det var en god slutning på en spændende trilogi.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig