søndag den 13. marts 2016

Krimimessen Horsens 2016


 
 
 
For første gang siden krimimessen har eksisteret (hvilket det har i 15 år!!) har jeg været afsted, og det var simpelthen en skøn oplevelse. Jeg mødte en masse bogglade bekendte og fik hørt et par spændende foredrag før vi tog turen nordpå igen. Dagen gik alt for stærkt og jeg fik taget alt for få billeder.

Vi stod tidligt op, (min mand og jeg) dog ikke så tidligt som dem der skulle afsted fra København. Det var en sand fornøjelse, at vi for engangsskyld ikke skulle køre så langt for at komme til en bogmesse. Og man forstår godt hvorfor de har valgt at lægge krimimessen i Horsens: Det gamle statsfængsel er simpelthen det perfekte sted at huse en krimimesse. Så stemningsfyldt. Så skidt med at man skal gå mellem forskellige bygninger og man har fået for lidt overtøj på.
 
 
 
 
 
 
Ved indgangen var en gratis bog til alle: 'Kød og blod' af Elsebeth Egholm. Så det var selvfølgelig første stop, ellers så var vi lige omkring og høre Lars Kepler paret , fortælle om deres nye bog. Da vi skulle ned og se udstillerne var der dog imidlertid lidt problemer med en alarm, så vi ikke kunne komme ind. Meget autentisk.

Ellers så hørte vi foredrag med amerikanske Kairn Slaughter, der er aktuel med 'De smukkeste' hvor jeg også lige var henne og få en lille signering i min bog bagefter. Og ellers så fik vi bare tiden til at gå med at snakke med en masse skønne mennesker.
 
 
 
 



Så jeg kunne bestemt finde på at hoppe afsted til krimimessen igen en anden gang, på trods af at jeg jo i bund og grund aldrig rigtig læser krimier - men der er bare noget fantastisk over at så mange bogglade mennesker er samlet. Det er noget så hyggeligt.




 



SHARE:

4 kommentarer

  1. Så hyggeligt at se dig igen, Karin! Håber jeg kan komme med igen næste år - altid godt med en undskyldning for at tage til Jylland :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig helt vildt hyggeligt, så glad for lige at se dig. Så ja kom endelig til Jylland noget mere. :0)

      Slet
  2. Ser skønt ud, jeg overvejede at tage afsted i år, men jeg havde simpelthen ikke tid. Glad for at høre, at man godt kan nyde det, selvom om ikke læser så mange krimier, for det gør jeg nemlig heller ikke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er heller ikke lige min genre, men det er bare rigtig hyggeligt at være sammen med bogglade folk, men det slår selvfølgelig ikke bogforum. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig