mandag den 28. marts 2016

Limbo


 

Limbo

Forfatter:
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge
Udgiver: Forlaget Facet







Tak til forlaget Facet for anmeldereksemplaret


Elias er alene og ensom - indtil han en dag møder Sia. De har mange ting til fælles, men deler en dyster skæbne, der leder Elias ind i en anden verden, hvor der for alvor må kæmpes, for at holde sig i live. En verden, ingen før har set.


'Limbo' er en kort lille historie hvor handlingen foregår henholdsvis i en normal verden, og i en drømmeverden med fantasyelementer. Personligt har jeg det som udgangspunkt svært ved bøger hvor handlingen foregår i drømme, og jeg vidste ikke at det var det jeg ville møde da jeg begyndte på bogen. Man kan sige at det måske ikke er helt så slemt her, fordi det der sker i drømmene har indvirkning på det der sker i den virkelige verden, men jeg nød bare slet ikke fantasy elementerne som jeg ellers ville gøre hvis jeg havde følt at de var 'virkelige'.

Generelt var det her ikke en bog for mig. Jeg bryder mig ikke særlig meget om sproget / fortællerstilen, og jeg savnede at vide mere om Elias. Han fremstod mest af alt som en papfigur, og der var alt for lidt information om ham og hans fortid til at jeg på nogen måde kunne føle med ham. Jeg tror det kunne have været en super bog, hvis forfatteren havde givet mere af sig selv, og givet karakterne lov til at folde sig ud på lidt flere sider.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig