tirsdag den 5. april 2016

Bøger fået siden sidst #4




Så fik jeg samlet endnu en lille stak bøger sammen fra postkasse fangsten. Hollow City er et anmeldereksemplar fra Gyldendal, og er 2'eren i serien 'Frøken Peregrines sælsomme børn' - som snart er filmaktuel. Jeg kan ikke helt finde ud af om bøgerne er noget for mig, jeg plejer ikke at være til gys, og jeg har svært ved at vurdere hvor meget gys der er over den her serie, den virker i hvert fald sælsom om ikke andet.

Ilttyv - under sløret har jeg fået af Nicole Boyle Rødtnes - den er total fed, mindst lige så god som den første, hvis endda ikke bedre, og så har jeg ovenikøbet en lille Cameo-rolle i den. Bogen er udgivet hos Alvilda.

Det er ingen hemmelighed at jeg ELSKER Rick Riordans mytologifortællinger, og 'Kampen om sommersværdet' med hovedpersonen Magnus Chase, er den første bog i en nye serie, som handler om vores nordiske mytologi. Så den sagde jeg pænt (!!!) ja tak til at anmelde da forlaget Carlsen spurgte mig, og jeg regner med at kaste mig over den allerede fra i morgen.

Youtube mega-stjernen Zoella (Zoe Sugg) har begået en 2'er i Girl Online serien, nemlig 'På Turné' og den er jeg ret spændt på. Den første bog var meget sukkersød men egentlig rigtig god. Bogen er et anmeldereksemplar fra Gyldendal.

'One' af Sarah Crossan er en utrolig anmelder- og læserrost historie om noget så unikt som siamesiske tvillinger. Så alene af den grund bliver jeg nødt til at læse bogen, som ellers er skrevet på vers, for den lyder virkelig som en mustread. Bogen er et anmeldereksemplar fra Politikens Forlag.

Fra Politikens Forlag fik jeg også romanen 'Forberedelse til næste liv' og New York Times kalder den for dette årtis fineste, nest usentimentale kærlighedshistorie - intet mindre og den bliver ved med at modtage en frygtelig masse ros, så den er jeg ret nysgerrig på at læse.

Fra Forlaget Facet fik jeg Limbo af Kevin Japsen til anmeldelse. Limbo har jeg allerede anmeldt, og du kan læse min anmeldelse af bogen lige her


Så alt i alt en virkelig fantastisk stak bøger. Har du fået noget spændende ind af døren siden sidst? Hvis du har læst 'Frøken Peregrines sælsomme børn'? Og kan du anbefale den?

SHARE:

4 kommentarer

  1. Jeg har lyst til at ae den bogstabel :D

    Jeg læste FPSB for nogle måneder siden og var desværre ikke særlig begejstret. Jeg glæder mig dog til filmatiseringen - den ser interessant ud.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også aet mange gange. :0)
      Jeg tror altså også jeg venter og ser filmen først (for engangsskyld) for den ser nemlig rigtig spændende ud ja, og bogen trækker ikke rigtig i mig.

      Slet
  2. Jeg synes ikke, at der er så meget gys over 'Frøken Peregrines hjem for sælsomme børn' - den er dog ret interessant. I hvert fald er jeg ret spændt på at læse 'Hollow City', for etteren slutter ret strengt...

    Og 'Magnus Chase' - jeg begyndte igår og IH, hvor er den altså god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay, jamen det er da altid noget at der ikke er gys i - den ser bare så uhyggelig ud.
      Jeg er også lige begyndt på Magnus Chase, og jeg elsker den indtil videre, Rick Riordan er bare fantastisk.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig