tirsdag den 24. maj 2016

Cinders & Sapphires





Cinders & Sapphires

Forfatter: Leila Rasheed
Serie: At Somerton
Genre: Historisk fiktion
Målgruppe: YA

Bogen fås ikke på dansk






Rose Cliffe has never met a young lady like her new mistress. Clever, rich, and beautiful, Ada Averley treats Rose as an equal. And Rose could use a friend. Especially now that she, at barely sixteen, has risen to the position of ladies' maid. Rose knows she should be grateful to have a place at a house like Somerton. Still, she can't help but wonder what her life might have been had she been born a lady, like Ada.



’Cinders & Sapphires’ er en YA historisk fiktion som foregår i England, og jeg har altid elsket historisk fiktion, og særligt dem der foregår i England, enten i Regency perioden eller den Victorianske tid. Dog kun som voksen romaner, så jeg var spændt på hvordan en YA udgave vil være. Især fordi ’Cinders & Sapphires’ lover mig intriger og drama. 

Intriger og drama er der faktisk masser af, men forfatteren formår altså ikke at skrive en historisk roman, i hvert fald ikke overbevisende. Måske er det fordi jeg har læst så mange der har været mestre i det, men uanset hvad så falder den del meget til jorden for mit vedkommende, og faktisk skyndte jeg mig at bestille nogle bøger hjem med forfattere jeg ved der har styr på den del. For jeg følte mig altså snydt. 

Karaktererne var heller ikke særlig interessante, så selvom der skete en masse, (næsten for meget til historien kunne bære det) så var jeg lidt ligeglad for jeg var slet ikke investeret i nogle af personernes følelser eller skæbner. Så ’Cinders & Sapphires’ er ikke en serie jeg er interesseret i at læse videre på, da det generelt bare var en skuffende oplevelse.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig