fredag den 20. maj 2016

Københavns skygger



 

 
Københavns skygger

Forfatter: Aspíciens Haufniensis
Enkeltstående bog
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Ulven og Uglen






Tak til Ulven og Uglen for anmeldereksemplaret


Da Thor starter på Københavns Universitet, finder han ud af at han tilhører en hemmelig kreds af magikere, en naturlig elite. Det udfordrer hans forestillinger og åbner for foruroligende mysterier, blandt andet farens død.

På Det Magiske Akademi møder Thor også den højt intelligente og nysgerrige Janus der har levet med magien hele sit liv. Janus er ivrig efter at tilegne sig ny viden – især om den forbudte ‘atra’, magi der kan påvirke menneskers sind.



’Københavns skygger’ var desværre ikke så meget noget for mig. Årsagen ligger primært i måden historien er skrevet på. For faktisk finder jeg både historien interessant, veludviklet og fantasifuld, Men fordi historien er så interessant så savner jeg virkelig detaljer og mulighed for at dykke dybt ned i historien. Jeg må hellere uddybe lidt her, da der faktisk er rigtig mange detaljer i bogen, men for mig var det bare de helt forkerte deltaljer der var nævnt. Bogens detaljer var for mig mere eller mindre ubruglig viden, hvorimod bogens beskrivelse af magi var lidt firkantet og ellers mangelfuld.

Bogen er skrevet i en mere fortællende stil og der er ikke brugt meget show don’t tell i historien. Dialoger skal man også lede langt efter. For mig gjorde det bare hele oplevelsen unødig tung læsning og det er super ærgerligt. Men hvis du ikke behøver det i din læsning, så vil jeg helt klart anbefale dig at læse ’Københavns skygger’ for den er på mange måder genial i hvordan forfatteren har udtænkt fantasyverdenen, og den er derfor meget original og frisk. Så den er bestemt værd at læse, især hvis du sagtens kan med en bog der læses lidt som en universitets forelæsning.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig