torsdag den 28. juli 2016

Afternoon tea - De bedste opskrifter fra Perch's Tea Room



 

Afternoon Tea er en smuk bagebog med opskrifter på det klassiske bagværk, som man især kender fra den dejlige, engelske the-tradition. Bogen indeholder opskrifter på fingersandwich, wraps, boller, scones, muffins, roulader, chokoladekager, cheese cakes, tærter, småkager m.m. Desuden tilbehør som lemon curd, clotted cream og marmelader samt naturligvis diverse thedrikke som smoothies, isthe m.m.
 

Se dette er en kogebog efter mit hjerte. Jeg elsker afternoon tea og hver gang jeg er i London så er jeg inde og prøve et nyt sted. De bedste steder jeg har været indtil videre er the Savoy og the Wolseley – de kan virkelig anbefales. Herhjemme har vi stortset kun Perch, men hold op hvor jeg elsker Perch!! Derfor var jeg også ovenud begejstret da de i 2012 udgav denne bog.

Bogen er inddelt i årstider og indeholder opskrifter fra blandt andet familien og fra tidligere år af Perch etablissement. Altså kan man ikke lige finde opskriften på den type scone som de serverer i deres tearoom i øjeblikket. Men der er masser af lækkerier at komme efter alligevel. Bogen kommer desuden kort omkring de engelske tea traditioner.



 



Jeg prøvede selvfølgelig de tre mest traditionelle opskrifter fra bogen, nemlig fingersandwiches og scones. Derudover prøvede jeg festboller – for jeg er altid på jagt efter den ultimative opskrift på boller. Og jeg vil sige at jeg fandt den! Jeg elsker de her boller, dem kommer jeg til at lave hver gang vi har familie fødselsdage, det er helt sikkert. De er super lækre og lidt til den søde side. Scones og fingersandwichene var også i høj kurs. Så det var yderst vellykket. Jeg har allerede lyst til at kaste mig over opskrifter som ’Verdens vildeste chokoladekage’ , ’Clotted cream’ og ’After eight-kage’

Alt i alt en super dejlig opskriftbog – helt klart en af mine yndlings, og gid der fandtes flere af disse på det danske marked. Ja gid der fandtes flere steder at få afternoon tea - også gerne her i Jylland.


SHARE:

3 kommentarer

  1. Øv, den er udsolgt fra forlaget :(

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh.. øv! Jeg tjekkede kun at man kunne få den på plusbog: http://www.plusbog.dk/afternoon-tea-de-bedste-opskrifter-fra-a-c-perch-s-tea-room-stine-hencheldey-9788711380383/
      Så der kan den stadig fås, men hvis ikke du har abonnement så kan man få den første uge gratis og der er ingen binding efter den første måned. Så det kunne være en mulighed.

      Slet
  2. ÅHH hvor er det en fin kogebog! <3

    Jeg gad så godt have opskriften på de scones! :O

    SvarSlet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig