mandag den 11. juli 2016

Engletræet

 


 





Engletræet

Forfatter: Lucinda Riley
Standalone
Originalsprog: Engelsk, The Angel Tree
Genre: Historisk fiktion, slægsroman
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Cicero


Tak til Rosinante og co. for anmeldereksemplaret


Der er gået tredive år siden Greta sidst så sit tidligere hjem, det smukke gods Marchmont Hall, som ligger idyllisk og afsides i Wales. Men nu er tiden kommet til at vende tilbage til godset, eftersom hun skal holde jul hos sin gamle ven, David Marchmont. Greta lider af hukommelsestab efter hun var involveret i en tragisk ulykke - en ulykke, der har slettet samtlige minder om livet på Marchmont Hall. I "Engletræet" finder Greta ved et tilfælde en skjult lille gravsten i godset park. Da hun fejer sneen væk fra stenen, opdager hun, at graven tilhører en lille dreng. En dreng, der tilsyneladende var hendes egen søn.



Lucinda Riley gør det igen. Hun forstår at skrive dybe og tankevækkende menneskeskæbner til perfektion. Hun vækker gang på gang indlevelse hos læserene med hendes murstenstykke bøger, der er smukt og detaljerigt fortalt. ’ Engletræet’ er ingen undtagelse – det er en historie om tab, sorg, usagt kærlighed og det at leve gennem sit barn på godt og ondt (mest det sidste).

Jeg nyder at følge de forskellige personligheder og se hvordan deres liv udvikler sig med tiden. Jeg elsker at de er helstøbte og ægte. Det er næsten ikke til at fatte at Lucinda Riley kan blive ved med at rumme og fortælle om så mange forskellige mennesker uden at de på nogen måder føles ens. De er dem selv og de er dybe.

Skæbner, slægtshistorier og generationer er altid noget der har fascineret mig. Vi kender ikke selv vores vej og vi kan altid kun bagud reflektere. Men kun til en vis grænse. Jeg kender ikke tanker, følelser eller skæbnesvangre valg min oldeforældre havde/tog. Her får vi en historie fortalt gennem generationer og jeg elsker det. Jeg elsker at bogen er så lang og jeg nyder at strække historien over mange dage, derfor har bogen for mig været den perfekte sommerbog.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig