torsdag den 25. august 2016

Det er ikke mig, det er dig








Det er ikke mig, det er dig

Forfatter: Mhairi McFarlane
Enkeltstående roman
Originalsprog: Engelsk, It’s Not Me, It’s You
Genre: Realisme, kærlighed
Målgruppe: Voksne
Udgiver: HarperCollinsNordic


Tak til HarperCollinsNordic for anmeldereksemplaret


Delia Moss er ikke helt sikker på, hvad der gik galt. Hun havde jo en plan for sit liv. Men da hun opdager, at hendes kommende mand har en affære, falder planen til jorden. Hun er nu nødt til at genvinde kontrollen – hun er nødt til at blive superhelten i sit eget liv. "Den sjoveste, mest romantiske, bog jeg har læst siden Samme dag næste år."– Lisa Jewell, forfatteren til Huset vi voksede op i


Jeg havde ikke mange forventninger til den her bog, men jeg tænkte hey en humoristisk bog om kærlighed med en kvinde i starten af 30'erne - det lyder helt sikkert som en bog jeg er målgruppe til. Og jeg vil sige at jeg var overrasket over hvor meget jeg faktisk endte med at kunne lide den her bog.

Det er faktisk noget af det bedste jeg længe har læst i genren (ja genren er nok chick-lit men jeg bryder mig ikke rigtig om det udtryk da det virker lidt nedsættende). Skrivestilen var let, frisk og ret nutidig. Og så var den MEGA sjov. Hold op hvor var det bare underholdning på første klasse og så på en helt forrygende intelligent måde. Man flyver igennem bogen på rekord tid og hvert øjeblik er en sand fornøjelse.

Jeg er også ret imponeret over hvor utrolig godt styr McFarlane har på sin historie og sine karakterer. Stereotyper er heldigvis ingen steder at finde. I stedet er bogen fyldt med spændende personligheder som fuldstændig ægte og helt igennem herlige.

En ting er sikkert: Jeg har fået mig et nyt vedvarende forfatterbekendtsskab, da jeg helt sikkert vil tjekke flere af McFarlanes bøger ud. For hun skriver virkelig helt fantastisk og indlevende.








SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig