mandag den 22. august 2016

Fables: The Wolf Among Us, Vol. 1








Fables: The Wolf Among Us, Vol. 1

Forfattere: Matthew Sturges og Dave Justus
Genre: Graphic novel, eventyr
Målgruppe: Unge og voksne

Tegneserien fås ikke på dansk


Even before the first issue of Fables , there were stories to be told, shadowy avenues to explore, and lives hanging in the balance! Bigby Wolf has seen plenty in his time as Sheriff of Fabletown...but nothing can prepare him for this...

It all starts with a simple domestic disturbance. But when Bigby learns that his old nemesis, the Woodsman who has an axe to grind, is part of the scene, things go downhill fast. And how will Bigby and Snow White keep their heads long enough to crack the case when they get caught up in a grisly murder mystery?



‘The Wolf Among Us’ er oprindeligt et computerspil der bygger på Fables graphic novels serien. Et adventure game hvor man spiller Bigby Wolf og skal opklare et mord, og hvor man bliver vivlet ind i en række uventede situationer. Jeg spillede det sammen med min mand og vi nød det rigtig meget. Det var faktisk computerspillet der fik mig til at blive interesseret i Fables tegneserien. Som nogle af jer ved at jeg knuselsker.

Denne tegneserie ’ The Wolf Among Us volume ‘ er computerspils historieudgaven og samtidig er det en slags prequel til Fables. Så hvis man ikke har mod på computerspillet så har man nu mulighed for at få historien alligevel. Forskellen er ikke så stor, der er noget mere baggrundshistorie med i tegneserien, men man har selvfølgelig ikke på samme måde mulighed for at vælge din egen rute som man har i computerspillet. Tegneseriestilen er heldigvis også stortset den samme.

Selvom jeg kendte historien så synes jeg alligevel det var skøn læsning og jeg glæder mig til volume 2.


SHARE:

2 kommentarer

  1. Skøn anmeldelse! Jeg må altså snart se at få læst mig noget Fables.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. :0) Og åhh.. ja det synes jeg helt bestemt du skal prøve på et tidspunkt. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig