torsdag den 11. august 2016

Hul i hovedet









Hul i hovedet

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes
Standalone
Genre: Realisme
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Alvilda

Tak til Alvilda for anmeldereksemplaret



Til en fest slår Vega hovedet og får en hjerneblødning. Da hun vågner på hospitalet, har hun mistet sit sprog, og det føles, som hele hendes liv er forsvundet sammen med ordene. Men en dag møder hun Theo, der ligesom hende har svært ved at tale. Men kan man elske uden ord? Og hvad skete der egentlig den aften, hvor Vega kom til skade?   


’Hul i hovedet’ er en helt igennem en skøn bog. Den tager et tungt og alvorligt emne op uden at det samtidig gør historien tung. Jeg er normalt ikke så god til bøger med tunge emner, jeg synes ofte at emnerne overtager historien i stedet for at supplere den. Her var det tunge emne klart en stor del af bogen, men den føles ægte og ikke påtvungen. Bogen handler om hovedpersonen og ikke om emnet.

Jeg følte virkelig med vores hovedperson – hold op hvor må det være frustrerende at ikke kunne sige hvad man har på hjertet. Noget vi alle tager for givet, men som jo faktisk kan forsvinde på et øjeblik. ’Hul i hovedet’ er en dejligt tankevækkende bog og jeg synes det er imponerende at Nicole Boyle Rødtnes har formået at skrive den så godt som hun har. Hovedpersonen er helstøbt og man føler virkelig med hende som læser. Historien er ægte og medrivende. Nicole virker til virkelig at have gjort sit research godt.

Jeg havde kun et enkelt problem med historien – den var alt for forudsigelig til min smag. Det var meget nemt at gætte ’who did it’. Men hvis man ikke lige gætter det, så vil jeg tro at det tilføjer bogen noget ekstra kant som kun gør den endnu bedre.

Men grundlæggende en virkelig skøn og vigtig historie.



SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig