fredag den 12. august 2016

Over stregen






Over stregen


Forfatter: Jennifer Echols
Standalone
Originalsprog: Engelsk, Going Too Far
Genre:Realisme
Målgruppe: YA
Udgiver: Tellerup







 Tak til forlaget Tellerup for anmeldereksemplaret



Det eneste 17-årige Meg ønsker sig er at komme væk ... Væk fra den lille soveby og væk fra forældrenes kvælende hverdag. For at slå ventetiden ihjel indtil hun kan begynde på universitetet, lever hun det vilde natteliv. Men en sen aften går det galt. En druktur udvikler sig
til en farlig leg på en jernbanebro, og hun ender med at blive anholdt.

’Over stregen’ var et lidt blandet bekendtskab. Jeg nød store dele af historien som jeg synes var spændende fortalt. Dog havde jeg virkelig nogle store issues med historien indimellem. Bl.a. at 16-årige Meg tager fejl af en jævnaldrende og ser ham i stedet som en mand i 40’erne. Ahh.. I think not. Og når de alvorlige ting i bogen begynder at indtræffe så giver historien endnu mindre mening. Jeg tror ikke forfatteren har nogen ide om hvad hun snakker om, eller også så forstår hun ikke at formidle det. (Jeg vil ikke lige sige hvad ’det’ er, for jeg vil helst ikke spoile noget). Når så tiden kommer til at det skal bearbejdes, så virker det nærmest som om hun gør det for en fyrs skyld og ikke sin egen. Og hvad i alverden er der galt med blåt hår? Jeg synes da det er vildt sejt.

Det er lidt ærgerligt jeg havde disse issues, for jeg kan egentlig godt lide at læse bogen. Jeg synes historien flød ganske godt og jeg følte mig rigtig godt underholdt. Men desværre også lettere irriteret indimellem.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig