fredag den 26. august 2016

The Heir






The Heir

Forfatter: Kiera Cass
Serie: Selection #4
Genre: Dystopia
Målgruppe: YA og opefter


Bogen fås på dansk under navnet Arvingen hos forlaget Tellerup


Princess Eadlyn has grown up hearing endless stories about how her mother and father met. Twenty years ago, America Singer entered the Selection and won the heart of Prince Maxon—and they lived happily ever after. Eadlyn has always found their fairy-tale story romantic, but she has no interest in trying to repeat it. If it were up to her, she'd put off marriage for as long as possible. But a princess's life is never entirely her own, and Eadlyn can't escape her very own Selection—no matter how fervently she protests.


Jeg elskede de tre første bøger i ‘Selection’ serien (Dog havde ’The One’ nogle problemer), men ‘The Heir’ var for det meste bare en skuffelse. Og det var ikke fordi at vi har en hovedperson der tydeligvis ikke hvad hvad der foregår omkring hende og som er ret så møgforkælet. Det var okay, fordi man fornemmer at hun er på vej ud på en bliver-klogere-rejse.

Nej det der irriterede mig mest af alt var kærlighedshistorien – den var virkelig mangelfuld. Jeg tror ikke at Kiera Cass selv har haft nogen ide om hvem hovedpersonen skal ende sammen med. Der er nemlig ingen kemi at finde overhovedet. Og det var det den første bog i serien var så god til. Her har man ingen at heppe på fordi man egentlig er ret ligeglad med hvem hun ender med – så det hele bliver bare lidt ligegyldigt. Og så spændende er hovedpersonens rejse mod at blive et klogere og bedre menneske altså heller ikke, at den kan bære hele bogen alene.

Alligevel ender jeg på tre stjerner fordi læsningen var over middel. Jeg var fint underholdt og jeg nød at den var let og luftig og ikke tager sig selv alt for seriøs. Under læsningen var jeg ok underholdt men her bagefter er jeg mest af alt bare skuffet.




SHARE:

2 kommentarer

  1. Lyder som lidt af er skuffelse :/ elskede sååå meget de tre første Bøger!! :D og glæder mig tilnde næste to ;D men det er ærgerligt atbden ikke lever op til dens forgænger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er super ærgerligt. Jeg fik desværre lidt indtrykket af at de var skrevet hurtigt for pengenes skyld og ikke fordi historien helt har været der hos forfatteren. :0( Håber du får en bedre oplevelse af dem end jeg gjorde.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig