onsdag den 28. september 2016

Julie Kagawa arrangement


 



New York Times bestseller forfatter Julie Kagawa er ligenu aktuel med den danske udgivelse af 'Oprørerne' som er anden bog i serien Talon, der handler om magiske drager. Du kan læse mere om serien i min anmeldelse af første bog: Dragerne.

Jeg synes det er en hel fantastisk serie så jeg hoppede med glæde ind i bilen i går og kørte to timer mod Odense Hovedbibliotek for at deltage i arrangementet der er arrangeret af HarperCollinsNordic og Odense Bog & Ide.

Til arrangementet fik vi at vide at Julie Kagawas Iron Fey serie vil blive oversat til dansk. Julie Kagawa svarede på en lang række gode spørgsmål fra publikum, blandt andet at hun fik inspiration fra de computerspil hun spiller, hvordan hun tackler writersblock - en af måderne var at snakke det igennem med sin mand - og hun fortalte også historien om hvordan hun blev udgivet. Det hele var meget inspirerende at høre.

Julie Kagawa var virkelig sød og jeg er rigtig glad for jeg har mødt hende. Det er et stykke tid siden jeg læste hendes Iron Fey serie (den var ikke noget for mig, jeg har det lidt svært med 'Fey' historier generelt tror jeg). Hun var faktisk en af de første forfattere jeg kunne opstøve og som jeg fik læst efter Twilight. Det var svært dengang at finde noget i samme genre - det er det heldigvis ikke i dag.

Jeg fik selvfølgelig signeret en god stak bøger (alle dem jeg havde) og derudover fik vi alle en goodiebag med derfra. Som havde det fine Talon logo på. Inden i var der en fin malebog fra HarperCollins med 'Fantastiske Skabninger', der var chokolade fra Summerbird, en notesbog, lidt te og Body Shop produkter mm. Derudover fik jeg Julie Kagawas 'Oprørerne' med hjem til anmeldelse.



 


SHARE:

6 kommentarer

  1. Hun er simpelthen noget af det sødeste! Jeg interviewede hende i gang til min blog, og hun har virkleig god energi og humor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sindssygt god energi og vildt sød. Det stråler virkelig ud af hende, man har sådan lyst til at blive venner med hende. :0D Men hendes hovedpersoner er næsten også altid super, super søde også, så det giver egentlig meget god mening nu.

      Slet
  2. Hvor lyder det virkelig som om, det var et super arrangement. Jeg er helt ked af, at jeg ikke selv tog med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var også tæt på at jeg ikke gjorde, for det er et styk at kører for sådan en aften, men min mand var så sød og ville tage med og passe den bette så længe, så jeg fik muligheden. Der er også SÅ mange arrangementer i København jeg ville ønske jeg kunne komme med til.

      Slet
  3. Det var sådan et godt arrangement - og nøjh nogle fine billeder, du fik taget! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var super fedt og tak. :0D Dejligt interview du har fået af hende.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig