fredag den 9. december 2016

100 dage






100 dage

Forfatter: Lotte Kaa Andersen
Selvstændig fortsættelse af Hambros Allé 7-9-13
Genre: Realisme
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Rosinante & co.


Tak til Rosinante & co. for anmeldereksemplaret



100 dage er en roman om uro og begær. Løgn, svigt og selvbedrag. Om enevældige konger i og uden for kongehuset, og hvad der gemmer sig bag al pragten i de nordlige forstæder omkring Dyrehaven. 100 dage er en selvstændig efterfølger til den anmelderroste Hambros Allé 7-9-13, der udkom i 2015.


100 dage er for mig en dejlig fortsættelse af Hambros Allé 7-9-13, (den kan dog læses for sig selv, men jeg anbefaler helt sikkert at man læser Hambros Alle først) for det var som om historien ikke helt var færdig og efter endt læsning af 100 dage, har jeg stadig en utørstelig lyst til at finde ud af hvad der sker med de forskellige personer. Måske er det fordi vi ikke rigtig får nogen afrunding af begivenhederne. 100 dage er korte glimt af nogle familier – af hverdagen som den ser ud hos mange. Eller det synes jeg umiddelbart det er, selvom den skulle handle om overklassen så handler den i bund og grund bare om mennesker og hvor komplekse og sjove opbyggede vi er.

Det er fem år siden krisen der ramte i slutningen af Hambros Allé 7-9-13, og vi følger Line, Caroline, Kåre, Cille og Ask – vi ser hvordan de finder eller har fundet ståsted igen efter krisen. Men som noget nyt følger vi drengen Lucas, og det synes jeg var en skøn tilføjelse.

I bund og grund holdte jeg rigtig meget af at læse 100 dage. Jeg tror især det er skrivestilen der gør det, for der er som sådan ikke rigtig nogen fremdrift eller historie som sådan at finde i bogen. Men der er personligheder og de er rigtig spændende at følge – som i at de faktisk hiver en igennem hele bogen – måske lige bortset fra det lange kapitel i midten hvor den ene fandt ud af at hun ville til at løbe.

Jeg håber ikke det er sidste gang vi møder personerne, da det føles som om deres fortællinger langt fra er slut.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig