torsdag den 29. december 2016

Mocktails - lækre og delikate alkoholfrie drinks

 ´





Mocktails - lækre og delikate alkoholfrie drinks

Forfatter: Zander L. Hansen
Genre: Kogebog
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Turbine

Tak til Turbine for anmeldereksemplarer


Enhver cocktailbar med respekt for sig selv har indtil flere velsmagende og flotte, alkoholfrie cocktails på menuen, så gæster uden trang til alkohol eller med planer om at tage bilen hjem kan få en smagsoplevelse fuldt på højde med de klassiske cocktails med spiritus.


Mocktails – ja det ligger jo lidt i navnet, Mocktails startede ud med at man gjorde lidt grin med cocktails – men den akoholdefri Mocktails er blevet utrolig populær siden. Og jeg forstår godt hvorfor, især efter jeg har været gravid og ammet. Der findes nemlig ikke nogen ’drinks’ der virker ok, at drikke når andre drikker cocktails. Hvad skal jeg drikke danskvand med hyldeblomstsaft? Ih, ja, det er helt sikkert også spændende i længden ikke?! Mocktails kogebogen her giver en række bud på lækre drinks der ikke indeholder alkohol, til dem der ikke kan, vil eller må drikke det. Det er lige lidt smartere end den der danskvand med saft i. Synes jeg i hvert fald. Jeg synes det var lidt lækkert at jeg kunne lave drinks på ligefod med cocktails. Det var der bare virkelig noget hyggeligt over.

Bogen bruger løs af forskellige sirupper og man kan få nogen der både efterligner rom og gin, hvis man savner den smag. Jeg har ikke selv prøvet dem, så jeg ved ikke om de smagsmæssigt kan erstatte savnet af alkohol udgaven. I stedet var jeg mere til dem med lakrids. Jeg prøvede ’After Dark’ der er en blanding af lakridssirup, kaffe og mælk. Mumz ikke? ’Unfaithful’ indeholdte også lakrids, men også Earl Grey te og appelsinsaft. Og så prøvede jeg selvfølgelig den julede ’Aleksander i julehumør’ – sødmælk, kaffe og kanelsirup.

Opskriftbogen indeholder noget for enhver smag, og selvom jeg er stor tilhænger af cocktails (jeg elsker hyggen i at sidde med en drink i hånden – det vil jeg hellere end øl og vin (vin mest af alt fordi jeg får migræne af det, så er det ikke så hyggeligt at drikke;0))) så kommer jeg helt sikkert også til at lave et par mocktails i fremtiden.








SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig