fredag den 30. december 2016

Status december 2016



Endnu et år gik. 100 bøger blev læst. Men nu griber det om sig. Det her er jo månedsstatus og ikke årsstatus. December var en virkelig dejlig læsemåned. Den var hyggelig med sine småkager, duftelys, julepynt og julelys.

10 bøger fik jeg læst i december:


Månedens læsning:

Gennem sløret #3 af Nicole Boyle Rødtnes
What Light af Jay Asher
The Great Hunt #1 af Wendy Higgins
The Raven Boys #1 af Maggie Stiefvater
The Nutcracker af E.T.A. Hoffmann
The Dream Thieves #2 af Maggie Stiefvater
Winder Wonderland af Belinda Jones
Råddenskab #2 af Siri Pettersen



Månedens bedste læsning:

Uhh.. svær, der har været så mange gode i den her måned, men det må nok ende med at blive: The Raven Boys #1 af Maggie Stiefvater


Månedens mest skuffende læsning:

What Light af Jay Asher var månedens mest skuffende læseoplevelse desværre. Måske er jeg bare super, super krævende hvad angår julelæsning.


Månedens smukkeste coverdesign:

Jeg er ret vild både med Råddenskab og The Raven Boys forsiderne. Generelt er jeg ret vilde med alle forsiderne den her måned, og der er som sådan ikke nogen jeg synes er dårlige. De er alle ret gode til at visualisere bogen og sætte den helt rigtige stemning.


Månedens mindst tiltalende coverdesign:

Jamen jeg kan nærmest ikke vælge. De er alle gode. Hvis jeg absolut skal er jeg nok mest skuffet over The Dream Thieves fordi The Raven Boys var så smuk. Den har sådan en sjov ubalance over sig. Det er hvis jeg skal vælge en, for der er virkelig ingen der er dårlige den her måned.


Månedens anmeldelser:

Bare en nat #2,5 af Gayle Forman
What Light af Jay Asher
Det skjulte orakel (Apollos prøvelser #1) af Rick Riordan
Gennem sløret #3 af Nicole Boyle Rødtnes
Sjælens pris #3 af Haidi Wigger Klaris
Anne fra Grønnebakken af L.M. Montgomery
Grænselandet #2 af Jeanette Hedengran og Tina Sanddahl
Midnatspigen #1 af Melissa Grey
Bag kulisserne på: Fantastiske skabninger og hvor de findes af Ian Nathan
100 dage af Lotte Kaa Andersen
Test din kat - den avancerede iq test for katte af Simon Holland
Hvis jeg var din pige af Meredith Russo
Cinder #1 af Marissa Meyer
Vi andre bor her bare af Patrick Ness



Månedens tv-serie/film indlæg:

Syv minutter over midnat
Fantastiske skabninger og hvor de findes



Månedens kogebogsanmeldelse:

Mocktails - lækre og delikate alkoholfrie drinks af Zander L. Hansen
Lomelinos kager af Linda Lomelino



Månedens skrivetips:

Bag om bogforsider del 1



Månedens bookhaul:

Bøger fået siden sidst #16 vlog edition



Månedens tema/tags:

Mit julede læsehjørne og andre julede ting



SHARE:

2 kommentarer

  1. Er Råddenskab det værd? Jeg har netop læst Odinsbarn og jeg er ærlig talt undervældet..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis ikke du er til Odinsbarn, så tror jeg heller ikke du skal læse Råddenskab. I Råddenskab giver alting pludselig lidt mere mening, og jeg synes personligt den var bedre end Odinsbarn. Men det er svært at sige om det vil være noget værd at læse videre for dig. Det kommer lidt an på hvad du 'søger'?

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig