tirsdag den 10. januar 2017

2017 udfordringer




Jeg elsker at sætte boglige udfordringer for mig selv, på trods af at jeg lidt rykker mig selv i håret når jeg når december, for der føltes de altid umulige at indhente. Og som sædvanlig griber det en smule om sig når jeg først går i gang med at planlægge, men nogle af udfordringerne i år blive en smule anderledes i forhold til sidste år:


Læse 60 bøger

2017 bliver året hvor mommy gets back to work. Jeg har også planer om at skrive og arbejde på mit skriveri væsentlig mere end jeg har gjort tidligere. Hvilket betyder mindre tid til at læse bøger. Men jeg opdagede også sidste år at selv 100 bøger er svære at nå at få anmeldt på bloggen på et år - jeg er stadig bagud på det punkt. Især fordi jeg stædigt vil anmelde alt hvad jeg læser. Så jeg har sat det lidt lavt til næste år – nogen vil nok stadig kalde det højt, men for mig virker det usandsynligt lavt. Men jeg vil se om jeg ikke kan holde det, for at give fri til at skrive i stedet.


6 favoritforfattere

Seks gange i 2017 vil jeg lave et indlæg omkring en favoritforfatter, skrive lidt om hvorfor forfatteren er en favorit og derudover vil jeg inden for to måneder læse eller genlæse minimum to bøger af vedkommende.


5 fagbøger (heriblandt biografier)

Jeg har stor lyst til at dykke ned i fagbøger, og ofte bliver de altid lagt til side til fordel for skønlitteratur. Ja, der er fagbøger jeg har forsøgt at læse siden starten af januar sidste år, og som jeg endnu ikke har gjort noget aktivt for at læse. Måske er det fordi jeg læser fagbøger meget langsomt, en lille bog kan nemt tage mig et par måneder. Jeg kan godt lide at gruble lidt over det jeg har læst før jeg vender tilbage efter mere. Så på mange måder virker fagbøger en smule mere uoverskuelige, især fordi jeg ofte har fokus på, hvad jeg har læst på en måned, og på den måde føles der ikke som om der er plads til at læse faglitteratur. Men det vil jeg lave om på i 2017.


5 retellings

Retellings er stadig det nye sorte, og jeg nyder sådan at læse dem, så ja, gerne fem af dem til næste år. Hvor jeg særligt ser frem til at læse blandt andet fortsættelsen til Cinder, og den selvstændige fortsættelse til Shadow Queen.


5 (forskellige) graphic novels

Jeg elsker graphic novels og jeg er noget så begejstret over nogle nye jeg har opdaget, så dem skal jeg meget helst snart læse. Grunden til jeg skriver forskellige, er selvfølgelig, at det jo er ret hurtigt at læse fem små hæfter af Saga, men det er ikke det jeg vil. Jeg vil gerne læse fem forskellige historier. Gerne i omnibus udgaver.


Afslut 5 bogserier

Jeg synes som altid at jeg har gang i så mange serier og jeg ofte bare starter nye hele tiden, uden at få afsluttet nogen, og jeg prøver egentlig at sætte fokus på det hvert år og det går faktisk meget fint. Så det vil jeg også prøve i år.


Se 5 periodedramaer

Jeg elsker periodedrama (hvis I har fulgt mig noget tid, ved i nok at jeg elsker all things britisk, historisk, kjoler og romance). De fem periodedramaer skal gerne bygge på en bog, det kunne blandt andet være ’War and Peace', 'North and South' og meget flere som jeg længe gerne har villet se, men har holdt lidt hen, for jeg burde jo læse bogen først, men efterhånden så ved jeg godt med mig selv at det nok ikke kommer til at ske. Ikke med de helt store som ’War and Peace’ og ’Great Expectation’, så måske burde jeg se dem og så vurderer om det er noget jeg skal læse. Lidt som jeg jo faktisk gjorde i sin tid med ’Borte med blæsten’ og ’Stolthed og fordom’ og mange flere.




Det var det - hvis I skulle have lyst kan I løbende følge med i hvordan mine udfordringer går under fanen Udfordringer i toppen af siden. Der kan i samtidig også se hvordan det er gået alle de år fra 2013.

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig