lørdag den 7. januar 2017

Flunked






Flunked

Forfatter: Jen Calonita
Serie: Fairy Tale Reform School #1
Genre: Eventyr genfortælling/Retelling
Målgruppe: Fra 10 år og opefter


Bogen fås endnu ikke på dansk


Would you send a villain to do a hero's job? An exciting new twisted fairy tale series from award-winning author Jen Calonita. Full of regret, Cinderella's wicked stepmother, Flora, has founded the Fairy Tale Reform School with the mission of turning the wicked and criminally mischievous into upstanding members of Enchantasia.


’Flunked’ var sød og sjov læsning – jeg elsker hele ideen omkring at eventyr-figurer som vi alle kender lever videre. Jeg elsker de skønne beskrivelser af magiske genstande. Jeg elsker at hovedpersonens familie lever i en støvle.

Desværre falder selve historien og personerne bare flat. Mange af motiverne giver ikke rigtig mening, og der sker en masse uden at der egentlig sker noget man som læser føler at man er med i.

’Flunked’ havde et enormt potentiale, men den leverede slet ikke, og det var utrolig skuffende. Jeg har næsten selv lyst til at skrive på historien, for jeg har brug for mere – jeg har brug for at potentialet bliver udspillet. Jeg ved ikke rigtig om jeg skal sætte mit lid til 2’eren, ’Charmed’, eller om jeg skal kigge helt andre veje. I hvert fald synes jeg verden var dejlig fantasifuld og jeg elskede at være i den, men blev nok lidt træt af historien.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig