onsdag den 8. februar 2017

Heksejægerens bytte





Heksejægerens bytte

Forfatter: Pernille Eybye
Serie: Dragernes Konge #1
Genre: Fantasy
Målgruppe: Unge og opefter
Udgiver: Tellerup

Tak til Forlaget Tellerup for anmeldereksemplaret


I tyve år har riget Perina lidt under den tyranniske kong Tarodan. Nu ulmer oprøret … Taysin bor i den lille by Gida. Fjernt fra landets hovedstad og kongens soldater byder livet som smed ikke på mange overraskelser. Han er hemmeligt forelsket i den urtekyndiges datter, Lill, som af mange anses for at være skør.


Det er helt fantastisk med alt det danske fantasy der dukker op, jeg er stor fan særligt - når man får en historie som 'Heksejægerens bytte' i hånden. 'Heksejægerens bytte' er den første bog i en ny serie 'Dragernes konge' der forfattes af to Tellerup forfattere nemlig Pernille Eybye - her med den første - og Carina Evett.

Jeg var super god underholdt hele historien igennem. Karaktererne er lidt atypiske da vi har en skræmt hare 'Lile' og den loyale/rolige fyr 'Tarodan' som ofte er castet som biperson. Personligt havde jeg nok fortrukket to hovedpersoner med mere selvstændig personlighed, men samtidig er det også en smule forfriskende. Det eneste sted det genere mig er at plottet er meget præget af misforståelser og redninger, så jeg føler ikke der er en decideret fremdrift i historien eller udvikling af karaktererne. Det er mere sådan to skridt frem og to tilbage.

Universet er helt fantastisk. Jeg ville ønske vi fik mere af den og måske mindre 'fyld' i form af meget uddybende beskrivelser af personernes handlinger og tanker. Men jeg er så spændt på hvor vi er på vej hen for jeg tror vi er på vej til at stå tilbage med en ret epic-fantasy serie i hånden når den er slut.

Bliver nødt til at kommenterer på udseende også. Skønne forsider og ikke mindst dejligt med farvet kort på for- og bagsatsen. Jeg ved godt at det er dyre at lave sådan, men det er også bare SÅ meget mere lækkert!




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig