mandag den 6. februar 2017

Kemikeren







Kemikeren

Forfatter: Stephenie Meyer
Umiddelbart er det en standalone bog
Originalsprog: Engelsk, The Chemist
Genre: Romance / thriller / agent
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Lindhardt og Ringhof

Tak til Lindhardt og Ringhof for anmeldereksemplaret



KEMIKEREN er en medrivende spændingsroman om en eksagent, der er på flugt fra sine tidligere arbejdsgivere, da hun bliver nødsaget til at tage en sidste sag for at rense sit navn og redde sit liv.

Hun arbejdede engang for den amerikanske regering, men det er der kun meget få mennesker, der ved. Hun er ekspert inden for sit område og er en af de mørkeste hemmeligheder i et agentur så hemmeligt, at det ikke engang har et navn. Og da de besluttede sig for, at hun var en belastning, kom de efter hende uden advarsel.



Jeg har været så spændt på at læse Stephenie Meyers nye romanskud på stammen. Jeg elsker hendes tidligere bøger, og selvom thriller – agent historier ikke normalt er noget for mig, så ville jeg læse den alligevel. Også selvom Stephenie Meyer selv siger at hun er inspireret af de mest (for mig) dødsyge film nogensinde, Bourne-filmene. Så hellere James Bond altså.

Jeg endte heller ikke med at være så begejstret for den her bog som hendes tidligere bøger, men det siger egentlig mere at det ikke er min genre end noget andet, for Stephenie Meyer gør det forrygende i endnu en ny genre. For jeg var virkelig underholdt og lappede fuldstændig bogen i mig. Den er vanvittig spændende til tider.

Bogen er først og fremmest en kærlighedshistorie, ligesom resten af hendes bøger, men denne har altså også agent delen. Meyer gør det overbevisende, underholdende og så formår hun også at overraske i den her thriller/agent genre, man skulle tro var udvandet, men nej, med simple midler formår hun altså at overraske mig igen, igen.

Mere end noget andet er jeg altså imponeret over Meyers evner. Hun kan virkelig alt hvad hun sætter sig for. Hun har fået stor ros af dem der læser agent/spy thrillers, og det siger for mig lidt det hele. Jeg tror særligt dem der ikke er til Edwards type vil elske the love interest i den her bog, da han nok er mere believable og sød – men for mig var han til den kedelige side, men jeg er som bekendt også team Edward (og Jacob i øvrigt også – ja man kan godt være begge dele).

Så skøn, skøn læsning. Jeg glæder mig til at se hvilken genren Meyer dykker ned i næste gang. Jeg håber hun en dag vender tilbage til den paranormale genre, men jeg nyder at se hendes i alle de her forskellige genre.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig