torsdag den 13. april 2017

Findes der en findes der flere






Findes der en, findes der flere

Forfatter: Mhairi McFarlane
Originalsprog: Engelsk, Who's THAT girl?
Genre: Realisme, kærlighed, humor
Målgruppe: Voksne
Udgiver: HarperCollinsNordic



Det hele starter med det der bryllup. Da Edie bliver taget på fersk gerning, i en mildt sagt pinlig situation, er det hende, der får skylden. For at undgå shitstormen på de sociale medier og de anklagende blikke, fra hendes, nu tidligere, venner, bliver hun tvunget til at forlade byen. Så hun udsendes som ghostwriter, på en biografi, om den nye hotte stjerne Elliot Owen. Det kan vel ikke være så svært?




Mhairi McFarlane er f... ing god altså! Hold nu op, jeg kan ikke forstå at jeg bliver ved med at blive blæst omkuld af hendes bøger - men det gør jeg virkelig. Jeg læser dem på rekord tid, fordi jeg bare har svært ved at ligge dem fra mig, hvilket jeg normalt har ret nemt ved med bøger, selv midt i store clifhangers - men ikke med Mhairis bøger. Og det er virkelig svært at sige hvorfor.

Det jeg ved er at hendes bøger er en dejlig blanding af hvad der føles som ægte unikke mennesker, med ægte problemer og følelser. Og så med en ordentlig spandfuld humor oveni. Dertil tilsættes livsvisdom på må og få, og man sidder tilbage med en fantastisk læseoplevelse og et klogere sind.

Jeg elsker at bogen handler om et søskendepar der virkelig ikke kan forenes, for det er ikke noget jeg er faldet over så tit i bøger. Men samtidig var det også den storyline, hvor jeg følte at slutningen var lidt for lyserød. Hovedplottet var imidlertid helt perfekt og faktisk forfriskende, for jeg synes tit jeg har læst den historie om pigen der møder den berømte skuespiller og hvad det giver af problemer med hensyn til berømmelse osv., og selvom den her også handler om det, så følte jeg alligevel at det var på en anden måde. Det er det McFarlane kan. Skrive fantastiske bøger om fede emner, som man egentlig har læst en million gange før, men som føles nye i McFarlanes hænder.







SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig