onsdag den 17. maj 2017

Rat Queens







Rat Queens: Deluxe Edition, Volume 1 

Forfatter: Kurtis J. Wiebe
Illustratorer: Roc Upchurch, Tess Fowler og Stjepan Šejić
Serie: Rat Queens: Deluxe Editions #1 - (#1-#10)

Genre: Graohic novel, fantasy
Målgruppe: Unge og opefter

Serien fås ikke på dansk


Who are the Rat Queens? A pack of booze-guzzling, death-dealing battle maidens-for-hire, and they're in the business of killing all god's creatures for profit. It's also a darkly comedic sass-and-sorcery series starring Hannah the Rockabilly Elven Mage, Violet the Hipster Dwarven Fighter, Dee the Atheist Human Cleric and Betty the Hippy Smidgen Thief. This modern spin on an old school genre is a violent monster-killing epic that is like Buffy meets Tank Girl in a Lord of the Rings world on crack!

Af en eller anden årsag troede jeg ikke den her Graphic Novel serie var noget for mig, ikke før jeg hørte mere om den i hvert fald, og jeg kunne ikke have taget mere fejl. Den her serie er ligepræcis noget for mig fordi den har middelalder Tolkien-agtig stemning, det er fantasy, det handler om fire kickass og vildt interessante og forskellige kvinder, der er diversitet, den er sjov, der er kærlighed og så er det en pageturner. Så jeg kunne jo nærmest ikke finde en Graphic Novel serie der var mere perfekt for mig. Jeg har faktisk nydt at læse den mere end jeg nød at læse Saga.

Serien er meget karakterdreven og man fornemmer helt sikkert der er masser af ting i de fire rat queens fortid som bare venter på at komme op til overfladen.

Men jeg er lidt bekymret for Rat Queens fremtid, da det ser ud til produktionen har været stoppet, men de skulle lige være startet op igen, dog med en ny mand bag illustrationerne og de kalder det en 'soft' reboot, hvad det så end vil sige. Det er faktisk lidt underligt for serien har fået meget ros og anderkendelse, men der var vidst nogle uenigheder mellem dem der står bag. Det er bare super ærgerligt når nu de har skabt noget der er så godt. Håber dog det ender godt. Jeg skal i hvert fald følge med.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig