lørdag den 13. maj 2017

Sværd af glas







Sværd af glas

Forfatter: Victoria Avevard
Serie: Red Queen #2
Originalsprog: Engelsk, Glass Sword
Genre: Fantasy / Dystopi
Målgruppe: YA
Udgiver: Gyldendal

Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret


Jeg er et sværd, et sværd af glas, og jeg er ved at gå itu. Mare Barrows blod er rødt. Hun hører til samfundets bund: den almindelige befolkning, som skal tjene den sølvblodede elite. Men det viser sig, at Mare har Sølver-egenskaber. På overmenneskelig vis kan hun kontrollere lyn, og det gør hende til et våben, som de magtfulde Sølvere ønsker at styre.


Selvom jeg var ret begejstret for 'Rød dronning' så ender efterfølgeren 'Sværd af glas' lidt i kategorien som 'den kedelige to'er'. Altså er det lidt en bro-bog vi er ude i. Den er altså ikke helt en bog i sin egen ret, men dens formål er i stedet at lede læseren fra bog ét til tre. Hvilket også viser sig ved bogens slutning, for OMG sikke en slutning - den næste bog kan kun blive fantastisk!

Noget andet der heller ikke fungerede så godt for mig den her gang var Mare. Bogens hovedperson. Hun havde ellers gennemgået en fantastisk udvikling i den første bog, men i denne oplever vi hende mere på afstand, og det er ærgerligt.

Jeg var indimellem meget godt underholdt, men jeg havde måske håbet lidt for meget på mere kærlighedshistorie og det får vi altså ikke rigtig. Men hvis du var glad for den første bog i serien, så er det her helt klart et must read, for som sagt leder den op til det jeg tror bliver en episk slutning.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig