torsdag den 8. juni 2017

Arvtageren







Arvtageren

Forfatter: Lina Forss
Standalone - enkeltstående
Genre: Kærlighed, realisme
Målgruppe: Voksne
Udgiver: HarperCollinsNordic


Tak til HarperCollinsNordic for anmeldereksemplaret


Da en krise truer investeringsselskabet Firmaet tvinges Sofi Enhörning, arvtager til virksomheden, til at ansætte en virksomhedskonsulent. Konsulenten er ingen anden end den skandaleombruste Peder Wikingsson. Som om virksomhedens problemer ikke var nok, bliver Sofi overrumplet af de stærke følelser, han vækker i hende. Mens hun får stadig sværere ved at modstå konsulenten venter hendes kommende mand, godsejer Otto Bååth, intetanende derhjemme. Da sladderpressen afslører den forbudte romance, samtidig med at Otto bliver stadig mere krævende og virksomhedens aktiekurser falder, begynder Sofis verden at slå revner.



Jeg forventede mig masser af kærlighed af Arvtageren, det fik jeg også, bare i en meget klichefyldt udgave. Jeg havde helt sikkert regnet med en bog på niveau med Simona Ahrnstedts bøger - moderne temaer, stærke kvinder. Men det var ikke det jeg fik. Eller det var på en måde det bogen indeholdte, altså en moderne stærk kvinde, stærke modstykker (ja flertal) og sexscener. Men fordi der ikke var nogen dybde og fordi personerne var papirtynde, så fungerede det slet ikke. De fik ikke plads. Klicheerne tog styringen.

Det er lidt svært at komme med konkrete eksempler, men det er fordi det generelt er et udsyr og ikke bare nogle klicheer det dukker op hist og her. Det er primært personerne der gør udslaget, dialogerne og de papirtynde personligheder.

Så desværre synes jeg nærmere niveauet ligger omkring kiosk roman. Hvilket også kan være ganske fint, hvis det er det man forventer eller er i humør til. Men det var ikke det jeg havde forventet, måske pga indpakningen.






SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig