tirsdag den 1. august 2017

Læsestatus juli 2017





Det var meningen at jeg ville have delt flere ting i juli måned på min instagram profil, nogle favoritter og nogle læsestunder - i min sommerferie. Men min sommerferie har været lidt håbløs i år. Nej ikke nok med dårligt vejr, så har vi været ramt at det ene uheld efter det andet, som har gjort at vi nærmest ikke har haft det der ligner ferie. Ikke sådan rigtigt i hvert fald. Det startede med at min mand var syg. Så faldt min far ned af en stige og røg på hospitalet en uges tid plus minus nogle dage. Vores søn fik en tand - og når han får tænder så er det altid med 40 i feber. Så blev han syg. Så blev han vaccineret - men det gik nu overraskende godt. Og nu har jeg så fået halsbetændelse, lige som jeg skulle tilbage på arbejde. Ja, man kan ikke være lige heldige hvert år.

Jeg har derfor heller ikke læst så meget som jeg havde regnet med. Juli plejer at være den helt store læsemåned for mit vedkommende. Jeg har pt gang i fem bøger, men det går ret langsomt med at få nogen af dem færdige lige i øjeblikket. Ti bøger blev det derfor til i alt. Caraval har jeg faktisk læst oprindeligt engang i januar, men der var det stadig tystys, fordi jeg læste den med henblik på om Turbine skulle udgive den, og jeg kan godt sige jer .. den er helt fantastisk. Glæd jer. Det er klart den bedste bog jeg længe har læst. Grunden til jeg tæller den med her er fordi jeg endelig har læst den danske oversættelse og nu er det ikke nogen hemmelighed længere. Ihh.. hvor jeg glæder mig til at sætte bogen op når jeg kommer tilbage på arbejdspinden.




Månedens læsning:

Caraval #1 af Stephanie Garber
Vovestykket #3 af Simona Ahrnstedt
Arv og miljø af Vigdís Hjorth
Thors hammer #2 (Magnus Chase) af Rick Riordan
Summer days and summer nights af Leigh Bardugo, Francesca Lia Block, Libba Bray, Cassandra Clare, Brandy Colbert, Tim Federle, Lev Grossman, Nina LaCour, Stephanie Perkins, Veronica Roth, Jon Skovron, and Jennifer E. Smith
Cover af Peter Mendelsund
Kvinderne på slottet af Jessica Shattuck
Historien om en dreng af Line Lybecker
Papir prinsessen #1 af Erin Watt
Tjenerindens fortælling af Margaret Atwood




Månedens bedste læsning:

Uden tvivl Caraval selvom jeg læste den for anden gang.




Månedens mest skuffende læsning:

Summer days and summer nights



Månedens smukkeste coverdesign:

Der er rigtig mange pæne den her måned, men jeg synes Tjenerindens fortælling passer helt perfekt til indholdet. Det er lidt sjovt for før jeg læste den så tiltalte forsiden mig egentlig ikke rigtig.



Månedens mindst tiltalende coverdesign:

Der er egentlig ikke rigtig nogle dårlige, men hvis de stod i en butik så ville 'Arv og miljø' nok i virkeligheden tiltale mig mindst.



Månedens anmeldelser:
The Bestseller code

Månedens tv-serie/film indlæg:

Boglige filmatiseringer 2. halvår 2017


Månedens skriveopdateringer:


Månedens tema:


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig