torsdag den 17. august 2017

Summer Days and Summer Nights







Forfattere: Leigh Bardugo, Francesca Lia Block, Libba Bray, Cassandra Clare, Brandy Colbert, Tim Federle, Lev Grossman, Nina LaCour, Stephanie Perkins, Veronica Roth, Jon Skovron, and Jennifer E. Smith
Serie: som sådan er den ikke en del af en serie, men der er udgivet en novellesamling med juletema, med samme koncept: Redigering af Stephanie Perkins og 12 YA kærlighedshistorier.
Genre: En blanding af realisme og fantasy. Fælles for dem er nok kærlighed.
Målgruppe: YA

Bogen fås ikke på dansk


Maybe it's the long, lazy days, or maybe it's the heat making everyone a little bit crazy. Whatever the reason, summer is the perfect time for love to bloom. Summer Days & Summer Nights: Twelve Love Stories, written by twelve bestselling young adult writers and edited by the international bestselling author Stephanie Perkins, will have you dreaming of sunset strolls by the lake. So set out your beach chair and grab your sunglasses. You have twelve reasons this summer to soak up the sun and fall in love.


De her novellesamlinger er aldrig noget for mig, det bliver jeg vidst snart nødt til at indse. De historier jeg synes var ok, synes jeg var alt for korte. Og dem jeg ikke så godt kunne lide, havde jeg det svært med overhovedet at se et formål med. Så konklusionen er at jeg ikke er til korte historier.

Jeg havde dog håbet på at finde noget sommerstemning, men der var nærmest intet at finde - i hvert fald meget begrænset. Måske forventer jeg for meget at sommertema bøger, men helt ærligt når jeg læser en bog med sommertema så forventer jeg også at få bare lidt sommer miljø beskrivelser og det var der for lidt af. Altså alt for lidt hygge foran bål, lange lyse nætter, sommerkjoler, strande og solbadning. Og nærmest ingen eventyr/adventures.

Så jeg er grundlæggende bare rigtig skuffet over den her samling noveller. Jeg havde håbet at den ville sætte ekstra skub i sommerstemningen, men det gjorde den overhovedet ikke, nærmere tværtimod. Som jeg skrev i min instastories så kom jeg nærmere i sommerstemning trods den her bog.

Jeg er super ærgerligt over det, for jeg elsker konceptet virkelig meget, men udførslen er ikke min kop te, desværre.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig