fredag den 6. oktober 2017

Bøger fået siden sidst #28 - august





I denne omgang af 'bøger fået siden sidst' har jeg selv kun købt en bog og det var lidt en skuffelse vil jeg sige. Resten er anmeldereksemplarer, overraskelsespakker eller fra arbejdet. Jeg føler lidt det er den stille blæst før den boglige højsæson går i gang. Hvilket sker lige om lidt og som jeg skriver det her så er vi allerede ved at være igennem september og jeg har fået en god stak bøger ind allerede, så jeg har store planer om at næste 'bøger fået siden sidst' bliver en vlog. Især fordi der er så mange fine i blandt. Men, men nu handler det først om august:




Gyldendal har venligst sendt mig disse to bøger til anmeldelse. 'Rejsen til Selu' er sidste bog i Line Kyed Knudsens 'Hvidt støv' serie og jeg ser rigtig meget frem til at finde ud af hvordan den ender. 'Kongens lænker' er bind tre i Victoria Aveyards 'Rød dronning' serie og den virker ret lovende.





Fra bog og ide har jeg modtaget 'Ondskabens Høst' af Robert Galbraith (aka JK Rowling) som jeg umiddelbart synes var den mindst spændende af de tre bøger der indtil videre er udkommet i Cormoran Strike serien. Men den var nu stadig ganske skøn at læse. Af Plusbog har jeg fået Tolkiens nyeste (ja, nyeste, fordi det er hans søn der har udgivet og redigeret nogle af Tolkiens tekster) Beren and Luthien til anmeldelse. Det skulle være en stor kærlighedshistorie som er inspireret af Tolkiens eget ægteskab.





Disse to var to skønne overraskelsespakker. Fra Foralget Facet fik jeg Sjælevandrer til anmeldelse af debutforfatteren Charlotte Fischer. Den ser super spændende ud. Dernæst har Flamingo været så søde at sende mig Nora Roberts bog 'Løgneren' Jeg har før i tiden ikke haft så meget læsessucces ved Nora Roberts romaner, men jeg har hørt meget godt om den her, så måske man skulle give det en chance til. Lad mig gerne høre hvis du har læst den, hvad du synes.





Fra Tellerup har jeg modtaget den nok mest og længe ventede bog i to år. Ursiderne af Nanna Foss. Og jeg kan ikke få hænderne ned. Shit hvor er den god. Nanna bliver ved med at skrive skønne skønne historier. Panteon-sagaen 2 'Akkanas Gåde' af Boris Hansen er nyt skud på fantasy / scifi mashup genren, og jeg er spændt på at se hvordan historien udvikler sig.







Af en eller anden årsag så havde jeg fået forkvaklet det sådan at jeg troede at den her bog var en graphic novel der fortalte mig Dragon Age historie. Dragon Age er et computerspil som jeg har spillet en masse og jeg så frem til at få genopfrisket historien. Det er det imidlertid ikke. Det er i stedet et slags opslagsværk af verdenen. Så lidt fail køb der.






Sidst men bestemt ikke mindst. To bøger fra arbejdet. Pynt din pony og Alt for evigt som jeg har designet forsider til. Og indmad i Pynt din pony. Lidt et troughback til dengang jeg arbejde på Magasinet Ridehesten. Så det var faktisk ret hyggeligt at sidde og lave den.


SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig