lørdag den 11. november 2017

Kongens lænker








Kongens lænker

Forfatter: Victoria Aveyard
Serie: Red Queen #3
Originalsprog: Engelsk, King's Cage
Genre: Fantasy / sci-fi dystopia
Målgruppe: YA
Udgiver: Gyldendal


Tak til Gyldendal for anmeldereksemplaret



KONGENS LÆNKER er tredje bind i historien om Mare Barrow, der mod sin vilje trækkes ind i magtens verden og må leve sit liv på en løgn, som vil betyde hendes død, hvis den bliver opdaget. Alligevel risikerer Mare det hele ved at hjælpe en oprørsgruppe, som arbejder for et mere lige samfund.


I kongens lænker følger vi flere synspunkter fra stærke kvinder/piger, men vi følger stadig Mare, der til min største fornøjelse stadig udvikler sig. Det har hun gjort fra bind 1 og man kan virkelig følge udviklingen langsomt og det er skønt som læser at følge den.

Serien er stærk og har rigtig meget at byde på. Både med buskaber, spænding og handling. Jeg er enormt spændt på hvordan serien fortsætter. Selvom Kongens lænker starter langsomt, så slutter den til gengæld med et brag. For mig føles den nok mest som en brobog fordi den ikke har så meget fremdrift som de to første bind i serien. Men den er ligesom de andre utrolig velskrevet. Der er virkelig tænkt på alting ligefra personlige referencer til at opbygge hver person i gråtoner.

Jeg ville ønske at jeg var mere investeret i kærlighedshistorien, men det er jeg aldrig rigtig blevet. Men det gør heller ikke noget for jeg er investeret i hver enkelt person og deres personlige udvikling eller bevidst mangel på samme. Jeg ser i hvert fald rigtig meget frem til den næste bog, for hvor langt kan Victoria Aveyard tage personerne? Det glæder jeg mig personligt til at se.




 

SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig