søndag den 10. december 2017

Winter Wonderland







Winter Wonderland

Forfatter: Belinda Jones
Genre: Realisme, julebog
Målgruppe: Voksne

Bogen fås ikke på dansk


Imagine waking up in a snow globe... That’s how travel journalist Krista feels when she arrives in magical Quebec to report on Canada's glittering Winter Carnival. Over ten sub-zero days Krista's formerly frozen heart begins to melt as she discovers an enchanting world of ice palaces, husky dog-sledding and maple-syrup treats galore. And then she meets Jacques, a man as handsome and rugged as he is mysterious…


Winter Wonderland var alt hvad jeg drømte om at en god julebog skulle indeholde. Der er alt lige fra varm chokolade, til sneboldkampe, til ishotel, til slædehundekørsel, skøjtebane - ja, næsten alt det julet man kan komme i tanke om. Jeg var et langt stykke hen ad vejen også virkelig godt underholdt, for det var på alle måder en super hyggelig læseoplevelse.

Alligevel var det et eller andet ved den der ikke fik mig helt op og ringe, og det er lidt svært at sætte finger på hvad det lige er. Jeg kede mig måske lidt nogle gange, om det enten var den måde selve historien var beskrevet på, eller om det var pga. den lidt tørre hovedperson, eller hvad det var er lidt svært at blive klog på. Kærlighedshistorien virkede ikke rigtig for mig i hvert fald. Men det beviser bare endnu engang, at selvom stemning er meget vigtig i en julebog (for mig), så skal resten af historien også meget gerne være god.

Det er også forkert at sige, at bogen ikke var god. For det var den, men jeg kedede mig nu alligevel lidt indimellem og det var ikke fordi jeg havde behov for en actionfyldt historie, jeg tror mere det var fordi jeg enten ved måden bogen er skrevet på eller pga. af hovedpersonen følte mig distanceret og derfor ikke var så inddraget i historien som jeg gerne ville have været.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig