mandag den 22. januar 2018

Favoritforfatter: Lisa Kleypas






Født: 1964

Nationalitet: Amerikansk

Kendt for: Wallflower serien

Filmatiseringer:
Christmas with Holly

Genre: Historical romances




Mit første møde med forfatteren:
Åh, jeg læste Lisa Kleypas første gang i mine teenage år og jeg nød at læse hendes og Julia Quinns bøger om kærlighed i Regency era. Derfor var det også virkelig et glædeligt gensyn, da jeg så at Rosinante & co. var begyndt at udgive dem på dansk. (Selvom, sorry, jeg aldrig kunne finde på at læse hendes bøger på dansk, jeg kan slet ikke forstille mig at jeg vil synes om nogen oversættelser - tror måske det kunne lyde ret komisk i mine øre) Det er dog rigtig langt tid siden jeg har læst noget sidst, eller dvs. jeg læste Cold-Hearted Rake sidste år og den serie vil jeg gerne fortsætte med nu.


Hvad forfatteren har betydet for mig:

Efter jeg havde set og læst Stolthed og Fordom af Jane Austen for første gang var jeg ret skudt i kærlighedshistorier der foregik i England og nærmere bestemt Regency eller Victoria tiden. Lisa Kleypas var mit ultimative fix i rigtig mange år. Det var langt bedre at læse disse kærlighedsromaner der gav mig en lille snert af det jeg elskede ved Stolthed og Fordom, frem for at læse dårlige kopier eller fanfiction af den vidunderlige klassiker. 

Jeg føler det var ved at være på tide at læse noget af en forfatter der har fyldt så meget i mine teenage år igen. For selvom jeg ikke har tænkt på hende som favoritforfatter i mange år, så var hun det helt bestemt for mig i en lang årrække. 

At læse hendes bøger:

Lisa Kleypas skriver virkelig godt. Hun er mester i at skrive kærlighedshistorier. Selvstændige kvinder, sexede mænd og alt sammen med lidt kant. Ikke Jane Austen sarkasme, men i det mindste er der lidt kant her og der. Det kan jeg godt lide.  




Bøger jeg har læst:

 








2 bøger af forfatteren jeg vil læse i januar/februar








Favoritforfatter er en serie hvor jeg fortæller om en af mine favoritforfattere og hvorfor eller hvordan forfatteren er kommet til at betyde så meget for mig. I forbindelse med indlægget vil jeg i de to pågældende måneder læse eller genlæse to bøger af forfatteren.

I 2017: I januar og februar læste jeg Stephenie Meyers to bøger: Kemikeren og Life and Death. I marts og april læste jeg J.K. Rowlings to bøger: Fantastiske skabninger og hvor de findes - filmmanuskriptet og The Cuckoos Calling. I maj og juni læste jeg Kasie Wests to bøger: By yourself og Pivot Point. I juli og august læste jeg Neil Gaimans to bøger Norse Mythology og American Gods. I september og oktober læste jeg JRR Tolkiens to bøger Beren and Luthien og Silmarillion. I november og december læste jeg George R R Martins to bøger Den herreløse ridder og The World of Ice and Fire. 
SHARE:

2 kommentarer

  1. Åhhh, Kleypas skriver bare SÅ fantastisk! Jeg er også helt bidt af hendes bøger. Jeg har læst første bog i Wallflowers-serien, og tænker at jeg snart skal videre med to’eren ����

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det gør hun altså virkelig. Har lige læst Marrying Winterbourne og ja, det var bare SÅ godt! :0) Jeg elskede også at læse Wallflowers serien - det er helt sikkert min favoritserie af hendes til dato.

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig