tirsdag den 30. september 2014

Kvartalsstatus juli - september

De sidste tre måneder har været fyldt med kæmpe begivenheder for mig. Jeg er blevet gift og været på bryllupsrejse. Jeg nyder livet som grafiker for Turbine forlaget og jeg har været med til at arrangerer bogbloggertræf og så har jeg som sædvanlig læst en masse fantastiske bøger.


42 blev det til. Faktisk præcis det samme som sidste kvartal status. August var som sædvanlig en sløv læsemåned, der blev det kun til 7 bøger. Juli er også min helt store læse måned i år med 20 bøger.

Månederne har været præget meget af tegneserier, så har der været lidt at læse til Austen temaet jeg har holdt og ellers har jeg læst en blanding af fantasy og realisme.

Shadow and Bone #1 af Leigh Bardugo
Catching Fire #2 af Suzanne Collins (reread)
Min mands hemmelighed af Liane Moriarty
Fables: Legends in Exile #1 af Bill Willingham
Usynlighed af Andrea Cremer og David Levithan
Winds of Salem #3 af Melissa de la Cruz
Resten af sommeren af Tamara Bach
Avoiding Commitment #1 af K.A. Linde
Zoes ekko af Alyson Noel
Gregor og kloens kode #5 af Suzanne Collins
The Rosie Project #1 af Graeme Simsion
Den utrolige historie om Fakiren der sad fast i et IKEA skab af Romain Puértolas
Følelse #3 af Christina Bonde
Summer of yesterday af Gaby Triana
Kunst #3 af Teri Terry
Avoiding Decisions #1,5 af K.A. Linde
Save the date af Mary Kay Andrews
Alvins farvel af Manu Sareen
Cirinos fortælling #1 af Nick Clausen
Fables: Animal Farm #2 af Bill Willingham
Midnight in Austenland #2 af Shannon Hale
Min stenede onkel af Bine Aggerbeck
Holmes vol. 1 af Luc Brunschwig
Holmes vol. 2 af Luc Brunschwig
Siege and Storm #2 af Leigh Bardugo
Tiberius Tudefjæs og Skrid-Elivs af Renée Toft Simonsen
Grimm Fairy Tales vol. 1 af Ralph Tedesco
Den Iskolde Heks #6 af Camilla Wandahl
Rød jord #3 af Ida-Marie Rendtorff
Ruin and Rising #3 af Leigh Bardugo
Ruby Red #1 af Kerstin Gier
Fables: Storybook Love #3 af Bill Willingham
Fables: March of the Wooden #4 af Bill Willingham
Døden kommer til Pemberley af P.D. James
Fables: The Mean Seasons #5 af Bill Willingham
Pride and Prejudice and Zombies #1 af Seth Grahame-Smith
Mr. Darcy's diary af Amanda Grange
Forfølgerne af A.J. Kazinski
Fables: Homelands #6 af Bill Willingham
Labyrinten #1 (The Maze Runner) af James Dashner
Kys mig langsomt af Tammara Webber
Leoniderne #1 af Nanna Foos

I morgen går vi ind i det sidste kvartal, og jeg føler allerede jeg er lidt bagud med min udfordring. Så jeg er lidt spændt på om jeg når det her de næste tre måneder.

Jeg mangler at genlæse 11 bøger, den sidste af The Hunger Games, hele Harry Potter og Ringenes Herre, men det er sådan nogle fantastiske bøger at det ikke bliver noget problem at sætte sig ned med dem. Undtagen det evige problem: So many books so Little time.

Derudover mangler jeg:

7 bøger der slutter en serie
3 New Adults
1 biografi
2 skriveguides
& 6 i kategorien must read


Jeg laver det lidt om den her gang, for jeg nyder så mange forskellige genre at det ikke er helt fair at sammenligne nogle af bøgerne, så jeg har opdelt dem lidt efter kategorier. Jeg kunne godt finde på at lave dem lidt forskellige fra gang til gang, f.eks. værste tudebog osv.


Bedste læst ungdomsbog: Leoniderne


Bedste læst voksenbog: Min mands hemmelighed


Bedste guilty pleasure: Fables og Midnight in Austenland


Den største positive overraskelse: Ruby Red


Mest skuffende læsning: Mr. Darcys Diary og Pride & Prejudice and zombies



Jeg har faktisk ikke haft nogen favorit cover eller favorit hade cover disse måneder, og jeg har frygteligt svært ved at vælge nogen af dem der er tilbage. Jeg ved ikke hvorfor men Forfølgernes forside tiltalte mig bare slet ikke, og det er ikke fordi det er grimt på nogen måde. Jeg synes bare det udstrålede en bog der ikke var til mig, men jeg nød den utrolig meget.
Mange af fables forsider synes jeg ikke er så pæne, og jeg er heller ikke så vild med det cover til The Rosie Project hvor der er en hummer på.




Leoniderne er blevet rigtig flot, men jeg kan også rigtig godt lide forsiden til ''min mands hemmlighed'' og jeg kan jo slet ikke stå for forsider med kjoler, så 'Ruby Red' er bare så fin.


 
 





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig