fredag den 15. januar 2016

Årets ...


 
Her er mit bogår 2015




Årets vildeste boglige nyhed:
Der har virkelig været så mange gode i år, jeg tror for de fleste er den største nyhed nok udgivelsen af 'Go see a watchman', men den har jeg ikke selv fået læst endnu. Ellers så har Meyers 'Book of life' og J.K. Rowlings nyhed med en ny børnebog nok været dem der har taget en del opmærksomhed også.

Årets bedste boglige filmatisering:
Ja nu har jeg jo ikke set dem alle, og jeg har faktisk lidt svært ved at vælge. På verdensplan så er det måske indtjeningsmæssigt Fifty Shades of Grey der går af med den sejr. For mig har der ikke rigtig været nogen klar favorit, den eneste jeg kan komme i tanke om er filmatiseringen af 'Cinderella' som jeg bare synes var noget så smuk og fin.



Årets bedste bog jeg har læst i 2015:
Jeg har lavet en top 10 liste, som du kan finde her - Jane Eyre og Monster står dog aller stærkest for mig.

Årets nye forfatterbekendtskaber fra 2015, som jeg skal se nærmere på i 2016:
Leonora Christina Skov, Patrick Ness, Henriette Rostrup, Kasie West og Sidsel Sander Mittet

Årets bedste boglige gave jeg har fået:
Den her boggave har jeg villet vise jer alle i over et halvt år nu, men jeg synes den fortjener en video, og dem er jeg virkelig elendig til at få lavet. Men i 2015 blev jeg den lykkeligste ejer at det smukkeste og flotteste boxsæt som jeg virkelig har drømt om længe, og så forbarmede min mand sig over mig, og gav mig det.



Jeg må altså også lige nævne at 2015 var året hvor min mand også lige gjorde to af mine samlinger komplet: Penguin Drop caps og Folio Society Rainbow coloured fairy books. (som blev komplet juleaften, så dem kommer i til at se mere til her snart) Jeg har mig en fantastisk mand! <3







Årets boglige oplevelse, jeg har oplevet uden at have næsen i en bog:
Alle andre år vil jeg nok sige noget a la bogforum eller bogbloggertræf  - som var helt fantastiske i sig selv, men i år var det helt sikkert at besøge The Wizarding World of Harry Potter. Det var virkelig en stor følelsesmæssig oplevelse.







Årets største overraskelse:
Helt klart 'Monster' af Patrick Ness. Hold da op den bog slog benene væk under mig - det havde jeg slet slet ikke forventet af en bog. Hold da op, alle de følelser. Jeg er spændt på filmatiseringen af bogen til næste år, jeg tror ærligt talt, den umuligt kan leve op til mine forventninger.




Årets bedste serie jeg opdagede i 2015:
Blodets bånd





Årets flotteste bog:
Af dem jeg har læst i 2015, huha, det er svært - i hvert fald hvis jeg skal se på det grafisk fagligt. Så det lader jeg være med. Jeg har i stedet valgt de to bøger som jeg nok har kigget på flest gange og hvis omslag altid vil stå fuldstændig tydeligt for mig i min hukommelse.


 


 

 

Årets dårligste cover:
Af dem jeg har læst i 2015 er det helt sikkert Zombiecorns af den årsag at den er total misvisende.




Årets dårligste bog:
Breathe - en MEGET dårlig kopi af Twiligt.





Årets længste bog:
Harry Potter and the order of the Phoenix som jeg genlæste i starten af 2015





Årets skrivebog:
Do the Work er virkelig fantastisk til at give dig et spark i røven.



  
 

Årets fagbog:
Det må helt sikkert være 'Særligt sensitiv' af Ulla Hinge Thomsen skarpt forfulgt af Kærlig hilsen Anna.







Årets bedste graphic novel:
Fables helt klart!!!




Årets hypede bog, som ikke var noget for mig:
Jeg henter solen ned - som jeg fandt alt for forudsigelig og derfor aldrig blev investeret i historien.








Årets bedste sommerlæsning:
The fill-in boyfriend - den perfekte sommerlæsning. Luftig, fluffy, sød og romantisk.








Årets bedste chick-lit:
Shopaholic to the rescue - så hylende morsom og bare skøn guilty pleasure.


 




Årets dårligste serie-slutter:
Dødskuren - Mazerunner. Serien sluttede for mig uden at give mig en ordentlig forklaring og uden at have udfyldt de millioner af plothuller bogen havde.






Årets billedbog:
The fox and the star - som virkelig bare er så smuk og sød.




SHARE:

2 kommentarer

  1. Åh, det er så hyggeligt med den her slags indlæg! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er også noget så hyggelige at lave. :0)

      Slet

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig