søndag den 15. maj 2016

The Name of the Wind



 


The Name of the Wind
Forfatter: Patrick Rothfuss Serie: The Kingkiller Chronicle #1
Genre: High Fantasy
Målgruppe: Voksne

Fås på dansk hos forlaget Tellerup








Told in Kvothe's own voice, this is the tale of the magically gifted young man who grows to be the most notorious wizard his world has ever seen.

The intimate narrative of his childhood in a troupe of traveling players, his years spent as a near-feral orphan in a crime-ridden city, his daringly brazen yet successful bid to enter a legendary school of magic, and his life as a fugitive after the murder of a king form a gripping coming-of-age story unrivaled in recent literature.




Jeg begyndte på ‘The name of the wind’ velvidende at Patrick Rothfuss har det noget så svært ved at få skrevet den sidste bog i serien, men jeg er blevet anbefalet den igen og igen, og jeg ser nærmest kun positive anmeldelser af den, og eftersom det lige er min genre, så var det jo helt klart et mustread som jeg ikke længere kunne udskyde.

Handlingsmæssigt er den en smule langtrukket og der bliver ofte danset lidt for meget rundt om tingene – særligt kærlighedshistorien. Men det var faktisk også den eneste anke jeg havde, ellers så var jeg fænomonalt godt underholdt. Det er en helt fantastisk god eventyrhistorie og jeg håber han får skrevet den sidste bog færdig, for jeg går ikke i gang ’A Wise Mans Fear’ før. (’A Wise Mans Fear’ er anden bog i serien) – Af frygt for at jeg ellers vil ende som en af de mange, mange der er ved at rykke hårene ud af hovedet over den manglende alfslutning. Det Rothfuss særligt kan, er at tryllebinde hans publikum til en magisk fortælling om at være en troldmand. Jeg nød hvert et øjeblik.




SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig