torsdag den 21. september 2017

Ondskabens høst








Ondskabens høst

Forfatter: Robert Galbraith (aka J.K. Rowling)
Serie: Cormoran Strike #3
Originalsprog: Engelsk, Career of Evil
Genre: Krimi
Målgruppe: Voksne
Udgiver: Gyldendal


Tak til bog og ide for anmeldereksemplaret


Ondskabens høst er tredje bind i den anmelderroste serie om privatdetektiven Cormoran Strike og hans kvikke assistent Robin Ellacott. En djævelsk velkonstrueret kriminalroman med stadig nye forviklinger og samtidig en medrivende historie om en mand og en kvinde, der står ved en skillevej i deres personlige og professionelle liv.



I Ondskabens Høst er der nu sket det, som der sker i rigtig mange kriminalromaner - fortiden er ved at indhente Strike og Robin er pludselig et skydemål. I forhold til de to første bog i serien synes jeg bind tre er lidt langsom om at komme i gang. Der er rigtig mange beskrivelser af fortiden og ikke så meget handling i nutiden. Hvilket som sagt gør starten rigtig langtrukken, men heldigvis finder den for mig sin sædvanlige rytme igen cirka midtvejs.

Cormoran Strike serien er virkelig en hyggelig serie og den er spændende. J.K. Rowling er utrolig dog til at ligge spor ud her og der og jeg har en mindre fest ved at sidde og fange dem alle sammen. Men hun gør det svært og det elsker jeg.

Robin og Strike. Strike og Robin. Ja, man sidder næsten og hepper på at de vil finde sammen og i Ondskabens Høst kan jeg love jer for at der sker forandringer mellem dem. Store forandringer, der gør at jeg nu er med i klubben der venter spændt på fjerde bog i serien. Men ja, at skrive en bog er et enormt arbejde, så vi kan ikke forvente at få både en ny Fantastiske skabninger film og en ny Cormoran Strike bog på samme tid.

Jeg er så lykkelig for at jeg knuselsker den her serie, for jeg var virkelig bekymret der en overgang. En af mine favoritforfattere og krimi (som er den genre jeg nok læser mindst, udover digtsamlinger og gysere). For mig er hyggefaktoren på niveau med Sherlock Holms og noget andet de to serier har tilfælles er da også at de handler om personer mere om de handler om forbrydelsen eller grafiske beskrivelser af dødsfald. Så hvis du er til plot, store personligheder, lidt britisk humor (hvem elsker ikke britisk humor) og hyggelige historier så synes jeg du skulle tage og kigge nærmere på den her serie. Den er desuden blevet filmatiseret, men indtil videre er der ikke noget nyt om en dansk visning. Jeg håber det kommer! Snart! Mens jeg venter på bind fire.





SHARE:

Ingen kommentarer

Send en kommentar

© Skrivepulten | All rights reserved.
Blogger Template Created by pipdig